Какво и е различното на новата 100 кВтч батерия на Tesla

Компоненти

В този блог: С ново техническо решение Tesla побира повече клетки в досегашата батерия.

Така, новата най-голяма 100 кВтч батерия е с 11% повече капацитет, с което на Model S P100D вече дават официално над 500 км пробег...

Както обикновено Tesla не разкрива подробности за новата батерия, ограничавайки се с информацията, че в настоящото шаси на Model S това е теоретичния максимум за съхранение на енергия. Другото, което знаем от пресконференцията за представянето на P100D е, че според техническия директор на Tesla Дж. Б. Стробъл се е наложило да преработят изцяло охладителната система на новата батерия. Да видим какво означава това.

Досега Tesla използваше серпентина пълна с гликол, за да контролира топлината в отделните батерийни клетки, като на следната графика:

100-kWh-cooling-tesla

Сега минават към нова система, като заменят серпентината с тънки алуминиеви листа между клетките, които отвеждат топлината към охлаждаща плоча. Алуминиевите листа са по-тънки от гликола в използваната досега серпентина, което позволява повече батерийни клетки да бъдат поместени в същия обем. Така капацитетът се увеличава, без да се променя физическият размер на батерията.

100-kWh-cooling

Стробъл каза още, че новите подобрения са от съществено значение Model 3 да изминава обещания пробег от над 300 км с едно зареждане при обявената цена и мощност. Това е вероятно дори по-важно от сегашното постижение за над 500 км пробег в Model S.

От: Teslarati и EVAnnex


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Атанас Дечев

Браво за превода. Значи гликола се измества под клетките от преди между клетките и отнема топлината от алуминиевите пластини. А след като топлината отива нагоре, а студеното стои ниско не е ли по-добре гликола да е над клетките, т.е. в горната част на батерията?

  Прикачени
  гост

Опа супер радвам се, че е полезно.

Интересен въпрос и като го гледам на скицата, тези вертикални плътни алуминиеви листа влизат долу в охлаждащата плоча откъдето се охлаждат и така се балансира отдаваната от клетките топлина.

  Прикачени
  гост
  1. Илиян Звездоброев

Аха, значи в случая има друга тактика, не се е подобрила химията на батериите. Интересно решение, но на мен някак ми се струва, че няма да е достатъчно охлаждането така, защото елементите са по-близо един до друг. Само времето ще покаже.

  Прикачени
  гост
  1. Атанас Дечев

Може би някакви връзки между клетките пречат гликола да е над тях или да няма топлопредаване към купето, ако гликола е по близо до пода на купето или отдолу клетките са по равни(нали + на батериите е по издаден от минуса) където гликолните тръби ще са по компактно разположени.

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

Най-нови теми от форума

Още теми »