Ново 24 кВ 'полу-бързо' и 'достъпно като никое досега' зарядно на пазара

Компоненти
В този блог: Мобилно правотоково устройство за електромобили с комбо щепсел (CCS).

Тези устройства стават все по-малки и все повече компании се ориентират към тяхното производство. Поредната е Efacec, която ще представи DC (правотоково) бързо зарядно на eCarTec 2014 в Мюнхен през октомври. С мощност 24 кВ това устройство (QC24S) е предназначено за зареждане на електромобили с комбо щепсел (CCS), като VW e-Golf и BMW i3. До края на годината Efacec смята да пусне и версия с CHAdeMO контакт, за коли като Nissan LEAF...

Като пълня с гориво американския миниван, който вече карам много по-малко, защото се возя на нашия Рено Туизи при всяка възможност, често имам проблеми на бензиностанции – помпата изключва, заради несъвместимост с клапана в гърлото на резервоара. Затова ми харесва да разбера, че новото QC24S устройство е съвместимо с американския и европейския пазар.

Разликата е в това, че европейският модел работи 3-фазно на 400 V или 1-фазно на 230 V и е снабден с combo2 контакт, а този за американския пазар е с combo1 и работи 3-фазно на 208 V или еднофазно на 240 V.

Според Efacec това е солидно предимство пред други устройства, които се нуждаят от 480 V 3-фазно за тази ниска мощност от 24 кВ, и вероятно имат предвид версията за САЩ. Но май ще и трябва 63А източник там ...

Като цяло е все още голямо устройство – размерите са 904 мм ширина, 330 мм дълбочина и 415 мм ширина. Корпусът е изработен от алуминий, а предният панел от поликарбонат и устройството тежи 55 кг. Може да се монтира на стойка или на стена както вътре, така и навън.

От компанията, разбира се, казват, че са инвестирали много в QC24S в последната година и според тях това ще е "достъпно зарядно като никое досега на пазара" и ще "помогне за разпространение на електромобилите".

Засега обаче не намираме информация за цена, което не ни помага да си представим колко достъпен ще е QC24S, но пък Efacec предлага нещо интересно – под мотото "choose the color of your energy" предният панел може да е направен по желание на клиента откъм цвят и дизайн.

Но нали сме си избрали пак да идем на eCarTec Мюнхен (и тъкмо получихме банера на изложението, който сега намери място на главната страница на eCars.bg), няма как да не изкопчим повече за новото устройство. Интересно е, предвид разликите между 25 кВ и 50 кВ DC бързите зарядни, защото вторите са все още скъпички.

От: Green Car Congress

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (3)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. nedi alex

една вметка - в Щатите монофазното е 120V, т.е. разликата между монофазно и трифазно е 1.732(корен от 3).

поздрав

  Прикачени
  гост

Абсолютно вярно е това 1.732 и 120V, но ето каква е разликата с Европа:

В САЩ, в къща входящо имаш 240 волта AC. Но имаш два кабела по 120 волта всеки, противоположни, което прави 240 волта. Има и обратен неутрален, заземен между двата. Когато използваш един от кабелите плюс неутралния имаш 120 волта, както работят повечето от домакинските електроуреди и лампите в щатите. Но има и устройства, които използват 240 волта - бойлери, готварски печки, въобще по-мощните.

Затова са си дали така на...

Абсолютно вярно е това 1.732 и 120V, но ето каква е разликата с Европа:

В САЩ, в къща входящо имаш 240 волта AC. Но имаш два кабела по 120 волта всеки, противоположни, което прави 240 волта. Има и обратен неутрален, заземен между двата. Когато използваш един от кабелите плюс неутралния имаш 120 волта, както работят повечето от домакинските електроуреди и лампите в щатите. Но има и устройства, които използват 240 волта - бойлери, готварски печки, въобще по-мощните.

Затова са си дали така на техния сайт данните за зарядното Efacec:

The North American version is equipped with a combo1 plug and is designed to be powered by either 3 phase 208 V or single phase 240 V.


Това с 1.732 обърква и доста хора, които виждат на сайта на Tesla да пише, че при 400 V / 16 A зареждаш на 11 kW и казват "400 х 16А е 6.4 кВ, а не 11 кВ". Но точно тук идва умножението по 1.732, за да станат 11 кВ .

Виж още
  Прикачени
  гост

благодаря за пояснението! хитреци са това американците, ... не знаех за 2-те фази домашно захранване.

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
elektromobili-2020