Нов по-компактен и ефикасен Renault електромотор от 2015 г.

Компоненти
В този блог: С въздушно охлаждане и интегрирано зарядно новият модул е с 10% по-малък.

Вероятно, заглавие "Renault пуска нова батерия" би предизвикало по-голям интерес, но е добре да помним, че все пак електромоторът движи колата. Затова новината, че Renault демонстрира нов задвижващ агрегат привлече вниманието ни, особено предвид факта че говорим за нов по-компактен и ефективен комбиниран модул...

Другата демонстрация е на нов двигател, който може да работи и на газ, и на бензин. Споменаваме го, защото въпреки силния ангажимент на Renault към електрическата мобилност, усъвършенстването на ДВГ системите продължава да е съществена част от дейността на компанията.

Обратно към електричеството, новият синхронен електромотор с навит ротор развива 65 кВт (88 кс) с пиков въртящ момент от 220 Нм. Както и в момента при Renault ZOE и тази нова система е с интегрирано Chameleon зарядно, което смалява допълнително общия обем на модула. Трите ключови елемента при разработката на новия електромотор са интегрираност, смаляване и опростяване.

Интегрираност. Това е просто. Целта е от отделни макро модули да се премине към интегрирани модули.

Смаляване. С разработка на по-компактни модули се намалява разстоянието между тях, което премахва нуждата от външни захранващи кабели. Разпределителната кутия, силовата електроника и Chameleon зарядното са комбинирани в една система наречена Power Electronic Controller и това намалява размера на тази група от компоненти с 25 процента. Като цяло е постигнато 10-процентно намаление в обема за същата производителност, което позволява използването на новия комбо модул в по-малки коли.

Опростяване. То идва с преминаване към въздушно охлаждане за електромотора. Течното охлаждане остава само за Power Electronic Controller системата.

Всичките тези неща са чудесни, но последното вероятно ще усетим най-директно. А то е, че подобреното управление на процеса на зареждане в новия модул означава по-бързо зареждане при ниски мощности с мултифункционален кабел за зареждане и от 3 кВт, и от 11 кВт зарядни източници. В добавка, с усъвършенствания дизайн на инверторната система е подобрена ефикасността, което се изразява в по-ниска консумация на енергия.

Предстои да разберем дали това ще означава намаляване на разликите между количеството електроенергия, която се отчита на електромерите ни и това, което влиза в батериите заради обичайните загуби от 10-12% в процеса на зареждане.

Новият агрегат очакваме да намери място при обновяването на Renault ZOE, а защо не и в един електрически Twingo, когато се решат да направят такъв.

От: Green Car Congress

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Нещо не разбирам 3000 волта зарядно и 11000 волта зарядно , олеле къде такива НАПРЕЖЕНИЯ В БИТА ???????????????
Малко поразбираме и ние от мерки поне от Физика за 8 клас ?

ВАЛЕНТИН
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Добавям "т" след кВ да е наред сметката

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари