Tesla въвежда 'Supercharger Fair Use" практика срещу таксита и търговски дейности

Полезно и ефективно

В този блог: Tesla въведе нова политика за "справедлива употреба" на своите Supercharger станции от 15 декември 2017 г.

Целта е ясна и директна – да се ограничи употребата на зареждачките с търговски цели, което вече се е превърнало в проблем в някои държави...

В основата на новите правила е желанието да се възстанови първоначалната идея Supercharger мрежата да се използва за дълги пътувания с Tesla електромобили.

На своята правна интернет страница компанията пише, че всички Tesla коли купени след горната дата и използвани за търговски цели не могат да използват Tesla Supercharger никъде по света.

Ето кои дейности определят като търговски:

  • Такси услуги;
  • Преотдадени или споделени коли (през Uber, Lyft или други подобни услуги);
  • Транспортни дейности и доставки;
  • Правителствени коли; или
  • Всяка друга търговска употреба.

Последното реално обезсмисля изброяването на първите, но не пречи да ги има ясно упоменати.

По света вече доста хора и фирми използват Tesla електромобили за подобни услуги и това ще се отрази на дейността им при добавяне на нови коли.

Интересно е, че забраната няма да важи за колите купени преди 15 декември, което иначе би засегнало голям брой електромобили.

Колкото до контрола и наказанията, според Tesla колата на всеки собственик, който не се съобразява със забраната "ще бъде ограничена или блокирана да зарежда на Supercharger станции".

Причината да се стигне до това решение е множество оплаквания от частни собственици на Tesla коли, които казват, че големи флоти от Tesla електромобили като тази на летището в Амстердам постоянно задръстват Supercharger станциите. Шофьорите на таксита там дори оставят понякога колите по цяла нощ на зареждачките, като по този начин ги блокират за зареждане от други.

Tesla все пак казва, че ще предложи решение за зареждане на електромобили ползвани с търговски цели. Вече има такова в действие, за такси компания в Монреал.

Сред новите предложения на компанията е и по-малко градско DC зарядно, но с хубавите неща около електричките идват и такива – следене, контрол, забрани и ограничения. Очакваме срещу това да има не малко обществен отпор и въвеждане на изисквания към автопроизводителите, защото освен мобилните ни устройства и колите ни полека ще се превръщат в обект на проследяване, спам и дори кибер атаки.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари