Сравнение на бързо DC зареждане на няколко електромобила

Полезно и ефективно

В този блог: Fastned засича времето за зареждане на DC зареждачки на няколко електромобила.

Зареждането на електромобили може да е много различно не само заради условията, но и заради отделните типове зарядни станции и батерии. Това прави правенето на сравнителни тестове изключително полезно.

Разполагайки с мрежа от зарядни станции Fastned има възможност да направи такива тестове, на които попаднахме в блога на Педро Лима. Естествено коментарите под блога са не по-малко ценни от самите тестове и сред тях може да се намерят допълнителни потребителски данни.

Сред информацията липсват данни за зареждане на Tesla, което има логично обяснение – собствениците на Tesla очевидно предпочитат безплатното и повече от два пъти по-бързо зареждане на Tesla Supercharger станции, отколкото платеното и по-бавно на Fastned зареждачки. С идването на Model 3 това ще се промени неминуемо.

Сега към данните за зареждане.

Nissan LEAF

  • 24 кВтч батерия: бързо зареждане до 25%, след което мощността спада плавно
  • 30 кВтч батерия: бързо зареждане до 80%, след което мощността спада плавно
  • 40 кВтч батерия: бързо зареждане до 60%, след което мощността спада плавно

BMW i3

  • 22 кВтч батерия: бързо зареждане до 65%, след което мощността спада плавно
  • 33 kWh edition: бързо зареждане до 85%, след което мощността спада плавно

Hyundai IONIQ Electric

  • Бързо зареждане до около 75%
  • Над 85% мощността спада до 22 кВт

За около 20 мин. зареждане IONIQ дава пробег около 100 км.

Volkswagen e-Golf

  • 26 кВтч батерия: бързо зареждане до 75%, след което мощността спада плавно
  • 36 кВтч батерия: бързо зареждане до 80%, след което мощността спада плавно

Opel Ampera-e/Chevrolet Bolt EV

И двете коли са абсолютно идентични и зареждат бързо до около 55%. След това мощността започва да спада и след 70% зареждането спада на 22 кВт, а след 87% на 16 кВт.

Всичките тези данни идват от тестове в оптимални условия и от опит знаем, че зареждането може да е различно (като мощност и продължителност) когато температурите на батериите са по-високи, например след интензивно шофиране в топло време или пък ниски, когато навън е много студено.

Така или иначе тези сравнителни данни дават добра представа за начина на зареждане на различните електромобили, но след две-три години нещата ще се променят много, с по-масовото навлизане на 150 кВт зареждачки и батерии, които да поемат такава мощност на зареждане.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Много интересна статия, реални тестове. Много ме изненадва резултата при Нисан, принципно горе долу при един и същи процент трябва да пада заряда, а там при по-голямата батерия е по-зле !? При IONIQ пък има два вида зареждачки - но там като че ли най ме спечели

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения