Кво праим с батерията след осмата година?

Технологии
В този блог: Какво ще правим един ден, когато изтекат гаранциите на батериите?

Веднъж една дама ме попита "Каква е гаранцията на батерията?" Това за малкия Рено Туизи, който имам удоволствието да карам. "Осем години," отвръщам. "Ама как, аз искам батерията на електромобила ми да е с доживотна гаранция!"...

Това ме накара да се замисля. Осем години са и много, и малко. Много са, когато си купуваш нов електромобил, но когато някой ден взимаш електро кола втора ръка с батерия извън гаранция (или аха да изтече), многото вече няма да е дори малко.

Още сега батерията на Nissan LEAF струва около $5,500, ако трябва да се подменя за сметка на собственика. Връщаш старата, обаче. Иначе не става. След още 4-5 години батериите вероятно ще са прилично поевтинели. Но, казва Екхарт Толе, "нека да живеем в настоящето". Сега.

А сега имаме това: електромобили с пробег около 150 км, обикновено с 8 години гаранция на батерията, която обикновено е с течен електролит. Това е органичен химически разтвор, който пренася заредени частици между двата електрода на батерията. Връзката между гаранцията и тази "течност", е, че ако я премахнем гаранцията вероятно ще се увеличи още повече.

Смята се, че предизвикателството при твърдите електроди е най-вече в това, че те не провеждат достатъчно бързо електроните, но група изследователи от MIT и Samsgung е успяла да открие материали, които елиминират този проблем. В добавка, с твърд електролит буквално се елиминират реакциите, които водят до деградиране на батерията, а това означава, че "такива батерии може да издържат стотици хиляди цикли". За сравнение сегашните са с по няколко хиляди.

Твърдите електроди имат и още едно неочаквано предимство: докато литиево-йонните батерии с течен електролит не се представят особено добре в много студено време (най-малкото губят заряд), тези с твърд електролит могат да работят добре при температури доста под нулата.

Солидният електролит също така има много голяма енергийна плътност – количеството енергия, което може да се съхрани в даден обем. Батерии с такъв електролит осигуряват 20 до 30 процента повече енергийна плътност, което от своя страна увеличава продължителността на работа на телефон, компютър или електромобил.

С тези кратки технически уточнения, по които се работи сега, искам да кажа, че един ден вероятно няма да си задаваме въпроса "Кво праим с батерията след осмата година?" Звучи чудесно още сега.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
elektromobili-2020