Електробусите за градския транспорт да се зареждат универсално

Технологии

В този блог: Няколко европейски производители на електробуси се обединяват за общ заряден стандарт.

Irizar, Solaris, VDL и Volvo са решили да работят заедно за съвместимо зареждане на електробуси с технологии от ABB, Heliox и Siemens. Целта е да се използва единен и отворен стандарт за зареждане на електрически автобуси в Европа...

Избраният интерфейс ще е отворен за всички на пазара и е предназначен както за бързо зареждане на електробуси на крайни спирки, така и за по-бавно нощно в депата. Групата от инициатори ще споделя опит със стандартизиращите организации CEN/CENELEC и ISO/IEC за установяване на единен евро стандарт за зареждане на електробуси.

Зареждането на крайните спирки обикновено става с пантограф, който се издига от покрива на електробуса за контакт със зарядна система. Съответно, за нощното зареждане ще се използва стандартът за бързо зареждане на електромобили Combined Charging System (CCS), позволяващ мощност до 170 кВт.

Общественият транспорт в Европа започва да се подготвя за електрически автобуси и в CEN/CENELEC вече се работи по стандарти, които се очаква да влязат в сила през 2019 г. в Европа и през 2020 г. в международен план.

В София в продължение на една година по линията на тролейбус 11 експериментално се движи електрически автобус със суперкондензатор. Освен в депо Искър електробусът беше зареждан за по няколко минути от изключително компактна инсталация близо до колелото на Сточна гара. Наскоро община Белград поръча два такива електробуса от фирмата вносител Чериът Мотърс. Надяваме се и в България да има поръчки, след като електробусът беше ползван пробно в различни наши градове.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари