Една голяма крачка по-близо до деня на супер лесното зареждане

Технологии

В този блог: Нов пробив при безжичното зареждане на електромобили – 20 кВт с 90% ефективност.

Да има много зарядни станции, да зареждаме бързо и удобно несъмнено е чудесно развитие на нещата с електромобилите. Има обаче нещо още по-лесно и удобно – безжичното зареждане – и с ново постижение неговата мощност и скорост се увеличават значително...

Екип на Oak Ridge National Laboratury (ORNL) е успял да постигне 90% ефективност при 20 кВт безжично зареждане на електромобили и работи за увеличаване на мощността до 50 кВт.

Според екипа на ORNL за силова електроника, това е първият в света успешен опит за 20 кВт безжично зареждане на електромобили. Постигнат е след три- годишни усилия чрез разработване на уникална архитектура включваща създаден от ORNL инвертор, изолиращ трансформатор, електроника за електромобила и свързващи технологии.

За демонстрация на системата екипът е интегрирал един инвертор в електрически Toyota RAV4 оборудван с допълнителна 10 кВтч батерия. За реализиране на проекта са допринесли партньори като Toyota, Cisco Systems, Evatran и Clemson University.

Участието на компания кат Cisco не е случайно, защото целта на тази технология е да се развие много повече. В ORNL се опитват да намалят до минимум сложността на бордовите системи, като дългосрочната им цел са разработка на технологии за свързаност между електромобилите, безжични комуникации и зареждане в движение. Екипът вече е демонстрирал възможност за мобилно зареждане. 

Следващата цел е постигане на 50 кВт мощност на зареждане и тук е мястото да преминем към най-важното – безопасността.

При разработената от ORNL технология високочестотните магнитни полета образуващи се при преноса на енергия по въздух са насочени и екранирани. Това означава, че повърхностните магнитни полета намаляват рязко до нива доста под ограниченията заложени от международните стандарти, включително вътре в електромобила, за да се гарантира личната безопасност.

Ето едно видео с демонстрация на работата на системата (на английски език).

От: Greencarcongress


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения