Tesla запали Powerpack, за да провери дали пакетите са безопасни

Технологии

В този блог: Powerpack беше подложен на два противопожарни теста.

Tesla предостави два пакета батерии на противопожарните служби на САЩ, за да провери доколко са безопасни. Резултатите са впечатляващи...

Употребата на литиево-йонни батерии в големи станции за съхранение на енергия е нещо сравнително ново и затова Националната асоциация по превенция на пожари в САЩ е пожелала да разбере какво би се случило в случай на пожар. Безопасността е приоритет когато Tesla проектира своите батерии, но нищо не може да бъде сигурно преди да се изпробва. Затова миналата година компанията е предоставила два пакета Powerpack за да бъдат тествани на огън. Ето и резултатите.

Наскоро Tesla обяви своето второ поколение Powerpack батерии, които са с нови клетки и с доста подобрения, но цялостната структура на пакетите е подобна на тестваното от асоциацията първото поколение. Powerpack е изграден от същите капсули за съхранение на енергия, които се използват при Powerwall, но 16 на брой. При първото поколение Powerpack всяка капсула е съставена от около 900 клетки, разделени в два модула. Това прави около 14 400 клетъчни батерии или капацитет от 100 кВтч. Ето и диаграма на една капсула:

tesla-powerpack-diagram
От вътрешната страна на вратата на Powerpack е поставена охладителна система, а над нея - изпускателна система, свързана към всяка капсула.
 
За първия тест асоциацията симулира прегряване на една или повече клетки. Поставен е нагревател в един от модулите на капсула, монтирана в средата на Powerpack.
 
Нагревателят е стартиран и системата е оставена да прегрее. Първите "пукащи" звуци идват след около 12 минути, а след половин час се вижда и пушек, идващ от прегрелите батерии.
 
tesla-powerpack-test1
Още 15 минути се чуват пукащи звуци, а след това пушекът намалява в продължение на 45 минути. Час и половина след началото на теста системата спира да изпуска пушек. Powerpack изглежда непокътнат. Не само, че няма експлозии и пожар, ами огънят, причинен от нагревателя не се е разпространил към другите капсули. Оказва се дори, че останалите 15 капсули са в пълна изправност.
 
Това значи, че дори и някоя от капсулите на Powerpack да експлодира, огънят няма да се разпространи към останалите.
  
При втория тест е симулиран пожар в пряка близост до пакета батерии. За целта е запалено газово огнище. В продължение на 35 минути няма никаква промяна, но след това системата започва да изпуска бял пушек. След 45-тата минута започват да се чуват пукащи звуци и се появяват пламъци. Тестващите спират газовото огнище и оставят прегрелите батерии да свършат своята работа.
 
tesla-powerpack-test2
2 часа и половина след началото на теста огънят е най-силен, но въпреки това пакетът не експлодира. Капсулите са обградени от стоманена обшивка, която не позволява индивидуалните експлозии на батерии да се разпространят навън.
 
tesla-powerpack-after-test2
 

На 4-тия час огънят утихва. Резултатът - всички капсули са повредени и няма остатъчна енергия. Дългото излагане на огън довежда до прегряване на Powerpack, но експлозиите и пламъците остават затворени в кутията. Също така външната обшивка на Powerpack не е достигнала до температура, която би разпространила пожара при положение, че са спазени стандартите при монтиране на съоръжението.

Като заключение ако огънят започне в някоя от клетките, то той няма да подпали останалите клетки. В случай че огънят идва от външен източник, то пожарът няма да се разпространи от един Powerpack към останалите. Разбира се пакетите имат допълнителни защити, които не биха допуснали запалване изобщо.

От: Electrek


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
elektromobili-2020

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения