Какво спъва спирачния ефект от рекуперацията при електромобилите?

Технологии

В този блог: Кратък анализ за влиянието на компонентите върху рекуперацията на електромобилите.

Някои електро модели имат силна рекуперация (връщане на енергия в батерията при намаляване на скоростта), но повечето са ограничени от производителите, както и възможността ни за избор на степента на рекупериране в движение...

Въпросът е заради кой компонент на задвижващата система се прилагат такива ограничения? Дали е заради електромотора, инвертора или пък заради батерията?

Електромоторът – бил той асинхронен или синхронен с постоянни магнити – работи много ефективно и като задвижващ агрегат, и като генератор и не би трябвало да е ограничаващ фактор по отношение на спирачна сила.

Инверторът също се справя много добре със задачата, като естествено силата на рекупериране спада с намаляване на оборотите на електромотора, но иначе тези два агрегата не поставят ограничения.

Остана батерията. Както и за високите цени, тя е набедена и за ограниченията при рекуперирането.

Обикновено литиево-йонните батерийни клетки използвани в електромобилите са способни на поне 2C степен на разреждане, но само 0.8C до 1C зареждане. C-степента е мярка за разреждане на батерия по отношение на нейния максимален капацитет. 1C степен означава, че батерията ще се разреди за 1 час. При батерия с капацитет 100 амперчаса разрядният ток е 100 ампера.

Това подсказва, че степента на зареждане трябва да бъде ограничена до не повече от 40-50% от тази на разреждане. Електромобилните батерии понасят много по-големи краткосрочни натоварвания, но интензивното разреждане води най-вече до повишаване на температурата в клетките. Мощното зареждане от своя страна може да доведе до отлагане на литиеви йони върху катода и съответно загуба на капацитет.

Препоръката ни към автопроизводителите винаги ще бъде да добавят начин за контрол на рекуперацията. Дали ще е чрез бутон или от скоростния лост, важно е когато караш своя електромобил да можеш да контролираш степента на рекуперация.

От: Charged EVs


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Илиян Звездоброев

Еми със суперкондензатори за буфер Ама сложна работа....

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост

Ами явно са много скъпи... Швейцарците от nanoFlowcell се хвалят, че са успели да накарат горивните си клетки да произвеждат ток доПоискване (on Demand) и вече нямат нужда от тях, макар и с цената да нямат рекупериране изобщо... Но те явно се целят в домашно производство на ток от тяхното bi-ION гориво и само ни разпъшкват с красивите си коли (QUANTiNO) и уникалния си 48 волтов 45-phase low-voltage motor

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост
Все още няма пуснати коментари
elektromobili-2020
ignor-tv.jpg

Най-нови теми от форума