Audi започва работа по интелигентната кола на бъдещето

Технологии

В този блог: От Audi все по-бързо се ориентират към бъдещето и сигнал за това е серията от нови 5 проектa свързани с използването на изкуствен интелект в автономните коли, по които компанията започва да работи задълбочено.

Audi и Университетът "Йоханес Кеплер" (JKU) създават "център за задълбочени изследвания Audi.JKU" в Линц, за да работят съвместно по създаването на интелигентната кола на бъдещето.

Чрез сътрудничество с Института за биоинформатика, ръководен от проф. Sepp Hochreiter, Audi планира да насърчи използването на изкуствен интелект в автомобилите на бъдещето.

Проф. Sepp Hochreiter е един от водещите европейски експерти в областта на изкуствения интелект (AI). Той е допринесъл основно за фундаменталните изследвания на технологиите за задълбочени изследвания - методология, която се основава на учебните процеси на човешкия мозък.

Дългосрочната краткосрочна памет (LSTM), която разработва, се използва за софтуер за разпознаване на говор във всички смартфони по целия свят. (LSTM е рекурентна невронна мрежа (RNN), предложена от Hochreiter и колегата му Jürgen Schmidhuber през 1996 г.)

Обменът на мнения и опит с Audi по въпроса за автономното шофиране се провежда от няколко години и двете компании успешно приключиха първия си съвместен проект миналата година

Използването на изкуствен интелект има огромен потенциал за развитие в областта на автономните автомобили, не само като средство за разпознаване на говор, но и за предсказване на намеренията и нуждите на пътниците и реакциите им към тях. Благодарение на мрежите на LSTM шофьорите в бъдеще ще се чувстват по-сигурни в колите си, отколкото в собствения си хол.

Като част от сътрудничеството, Audi ще подкрепи и избрани млади учени в JKU Linz.

Центърът за задълбочени изследвания Audi.JKU започва работа с пет проекта. Едно от изследванията, които ще се проведат ще бъде за това как автомобилите, които се движат в режим автопилот ще се справят в зони с по натоварен трафик и как ще интерпретират ситуацията и ще се нагаждат спрямо нея.

Потенциалните опасности трябва да бъдат разпознати още на ранен етап за да може времето за реакция да се оптимизира максимално.

Друг проект, с който двете компании ще се занимават с използването на изкуствен интелект в сензорите за превозни средства. (LSTM4Drive - Дългосрочна краткотрайна памет за самоуправляващи се автомобили)

Ние развиваме нашата глобална мрежа в областта на изкуствения интелект в продължение на много години и сме доволни, че успяхме да спечелим проф. Хохрайтер и неговия институт като допълнителен компетентен партньор. -Др. Питър Щайнер, главен изпълнителен директор на Audi Electronics Venture.

 


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Важното е да не му се развъртат болтовете на гумите

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

За сега само Мерцедес има такъв проблем Дано не се качва Лозан Панов на други марки, че и те ще станат ненадеждни.

Rumen Velinov
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари