Новата градска DC зареждачка на Tesla ни бие леко на бойлер

Технологии

В този блог: Преди Model 3 вълната, Tesla пуска по-малка градска DC зарядна станция.

Мощността на устройството е до 72 кВт, около 2 пъти по-малко от настоящия максимум за Supercharger станциите...

Като я видяхме тия дни за пръв път в офиса, обаче, някой възкликна спонтанно, "мяза на бойлер".

Кои сме ние, че да се майтапим с Tesla, ама за къде сме без майтап. И с нашите зареждачки всеки може да се помайтапи, но майтапа настрана, на 11 септември Tesla обяви новата зареждачка в своя блог и намираме устройството за много преценено и добре планирано предвид задаващите се талази от Tesla електромобили.

Не само това, но технически погледнато е добре сложено с този максимум от 72 кВт. Това най-вероятно означава няколко кВт надолу или реална мощност около 67-68 кВт. Не можем да сме сигурни преди да се появят реални измервания, но обикновено така е при DC зарядните станции – има известен процент загуба в мощността.

Това е така да се каже третото зарядно решение на Tesla. ето как се нареждат:

  1. Supercharger мрежа (най-вече за бързо зареждане при дълго пътувания)
  2. Destination мрежа (по хотели, ресторанти и подобни обекти)
  3. Градски DC зареждачки (за ускорено зареждане в градски условия)

Разбира се, не е задължително да са в този ред и предстои да видим кой от тези обществени варианти на Tesla зареждане ще бъде най-използван.

За начало стартират далеч от Европа, в центровете на Чикаго и Бостън, но са си американска компания и това е съвсем естествено.

Реално това също са Supercharger зареждачки, но с намалена мощност. Изглеждат като стандартна DC зарядна станция в смисъла на това, че обикновено оборудването е вътре в самата станция. Иначе, при големите Supercharger станции техниката е встрани от самите колонки, в които има малко електроника и кабел за зареждане.

Както вече стана дума, намираме новото устройство за добре преценено, защото в градски условия можем да си позволим повече време за зареждане отколкото на магистралата където повечето хора ще искат да напълнят батерията максимално бързо. В същото време е достатъчно силно – вероятно за 20-ина минути ще може да напълни половин Model 3 (базова) батерия.

С тази нова DC станция засега Tesla отново е една крачка пред настоящия стандарт. С много малки изключения DC зареждачките по света сега са с 50 кВт мощност. Това обаче ще започне да се променя осезаемо със следващото поколение електромобили (след около 3 години), чиито батерии ще могат да се зареждат със 150 кВт мощност, преди да стигнем до задаващите се 350 кВт за истински бързо зареждане.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума