2-степенна трансмисия за електромобили в Porsche 910e прототип на Kreisel Electric

Технологии

В този блог: Оптимизирана трансмисия за електро модели от специализирана австрийска компания.

Колегите от Kreisel Electric правят интересни неща. Имат нова база за специализирани електромобилни разработки, от която от време на време излизат пипнати електрички или компоненти.

Последното от австрийците е нова автоматична двустепенна трансмисия за електромобили, готова за производство и за вграждане в електромобили заедно със задвижваща система разработена от Sala Drive GmbH. Бяхме се договорили с братята (трима са) да им ходим на гости през февруари, но не се получи и ето може късно есенно да мръднем до Австрия, тамън ще видим новата разработка.

Комбото е предназначено най-вече за състезателни коли и е демонстрирано точно в такава – от времето на култовите състезания. Тогава колата е била с як бензинов мотор, но сега е електрифицирана, с впечатляващи динамични параметри.

Според компанията прототипът, наречен EVEX910e и базиран на състезателно Porsche 910, ускорява от 0 до 100 км/ч за около 2.5 секунди. Максималната скорост е 300 км/ч. Бързичко!

В Kreisel правят такива работи, но имат и "по-умерени" разработки като електрифициран Porsche Panamera или пък G-Class за Арнолд Шварценегер.

Новата трансмисия на Kreisel има електрическа маслена помпа с интегриран маслен резервоар и загубите от триене с помощта на специални лагери. С електромеханична синхронизация между двете предавки са намалени до минимум прекъсванията в подаването на тяга при различни режими на ускорение, с време за превключване 0.25 секунди. Това от своя страна намалява термичното влияние от фрикционните елементи и съответно износването. Кутията има интегриран и заключващ диференциал с ограничено приплъзване, който върши много добра работа на хлъзгав път.

dvustepenna-transmisia-elektromobili-kreisel-electric.jpg

Откъм интеграция нещата са измислени оптимално, с модулен интерфейс, който позволява съединяване с множество различни видове задвижващи системи.

Ети и някои технически характеристики:

  • Поддържана мощност – 600 кВт
  • Входящ въртящ момент – до 900 Нм.
  • Време за смяна на предавки – 0.25 сек

И накрая, кратко видео за новата техника:

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари