Въпреки това, двете компании са изправени пред предстояща битка. Предвижда се Модел S на Tesla да стартира в средата на 2012 г. и да струва от 60 000 щатски долара нагоре. Седанът на CODA ще е с по-умерена цена, $45 000, но това е все още е значително повече от цената на Nissan Leaf, който струва на потребителите $33 000 (и с до $8,000 по-евтино с отстъпки в различни райони). Въпреки това, Полсън и Гийен казаха, че се надяват да имат предимството да бъдат първи и че повечето от големите производители на автомобили засега изчакват.
Какво друго ще предложат автомобилите и двете компании пред Leaf и други конкурентни модели от големите производители? Гийен каза, че Модел S ще изненада клиентите с иновации, като се започне с багажното пространство под предния капак и системата за забавление с 17 инчов екран. Полсън каза, че неговата компания се е концентрирала върху иновации на батерията.
И Tesla, и CODA разчитат на търговски площи за продажба на електрически автомобили на потребителите. Tesla експериментира с подобен на Apple подход, като направи опит с продажби на дребно в Сантана Ред в Сан Хосе, Калифорния, а CODA иска през това лято да отвори магазин в Лос Анджелис. Въпреки това, от сцената, Полсън каза, че няма пряка конкуренция между двете компании. "Ние стартираме производството заедно", каза той. Гийен се съгласи и заяви, че той приветства дори и големите момчета на купона. "Колкото повече електрически превозни средства има на пътя, толкова по-добре за всички нас", каза той.
Няма как да не се съгласим - все пак всички искаме технологията да се развие по-бързо и електромобилите да поевтинеят.
Източник: gigaom.com