Print this page
Понеделник, 25 Април 2011 10:39

Електромобили + ВЕИ + Smart Grid = Мощна комбинация

От
Smart Grid

Вече много голям брой хора са наясно с ползите от възобновяемите енергийни източници. В сравнение с изгарянето на изкопаемите горива, те имат значително по-ниски въглеродни емисии. Тъй като вятърът и слънцето са свободни и лесно достъпни, е логично да се търси все по-честото им използване като източници на чиста енергия.

Въпреки че разходите за производство на възобновяема енергия са повече от колкото някои хора могат да си представят, те са основно за производството, транспортирането и инсталирането на оборудване, като например огромните вятърни турбини.

Въпреки всичко с течение на времето тези разходи могат да бъдат намалени, чрез икономии от мащаба.

Един от съществените недостатъци на възобновяеми източници е непредвидимостта и несъответствието на продукцията. Вятърът духа само когато го има. Можете да правите дългосрочни планови оценки, базирайки се на географското разположение и сезона, но за почасово, ежедневно планиране - това е непредвидимо. Внезапната промяна на производството при вятърните и слънчеви ферми може да доведе до "неудобни събития."

Например, ако вятърът се засилва бързо, количеството електроенергия, произведена от вятърни турбини, бързо нараства, като се внася повече енергия в електрическата мрежа. В резултат на това операторите на мрежата бързо "свиват" производството на енергия от други източници, за да се предотврати колапс. По същия начин, внезапното и рязко намаляване на вятъра може да принуди операторите на мрежата бързо да увеличат захранването с включване на допълнителни генератори, което се извършва в рамките на минути.

Това, което е необходимо, е ефективен и евтин начин за съхраняване на електроенергия, произведена от вятърни и слънчеви централи, така че тя да може да се съхранява, когато производството е високо и освобождава, когато е ниско.

Необходимостта от тази възможност за съхранение се засилва всеки ден. Цената на петрола, природния газ и въглищата се увеличава, а това дава пряко отражение върху цената на електрическата енергия за нашите жилища и предприятия.

Въведете използването на електрическите превозни средства и ще видите пример за това, че боклукът на един човек е съкровище за друг.

Литиево-йонните батерии, които задвижват електромобилите, губят малък процент от своя капацитет за съхраняване на електрическа енергия във времето, но рано или късно ще трябва да бъдат заменени в превозното средство с нови. Също така, литиевите батерии са изключително трудни за рециклиране. И така, какво да правим с всичките тези стари батерии? След десетина години те ще бъдат „пенсионирани” с милиони.

Може се изненадате, ако чуете, че след като една от тези батерии е достигнала края на полезния си живот в превозното средство, тя все още разполага с около 75 на сто от първоначалния си капацитет за съхранение и ще продължи да задържа заряд за много години напред.

И така, имате индустрия с милиони устройства за съхранение на електроенергия, които трябва да бъдат унищожени, рециклирани или преработени някога и в същото време имате пазар, гладен за евтин начин за съхраняване на електрическа енергия. Отсега се предвиждат партньорства като между GM и ABB, швейцарски енергиен концерн. Но тепърва ще трябва да се дава отговор на всички тези въпроси и да се търси начин за правилното функциониране на цялата индустрия, ангажирана с производството на новия тип превозни средства.

Източник: technorati.com

Прочетено 2246 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 23:15
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.