Въпреки че разходите за производство на възобновяема енергия са повече от колкото някои хора могат да си представят, те са основно за производството, транспортирането и инсталирането на оборудване, като например огромните вятърни турбини.
Въпреки всичко с течение на времето тези разходи могат да бъдат намалени, чрез икономии от мащаба.
Един от съществените недостатъци на възобновяеми източници е непредвидимостта и несъответствието на продукцията. Вятърът духа само когато го има. Можете да правите дългосрочни планови оценки, базирайки се на географското разположение и сезона, но за почасово, ежедневно планиране - това е непредвидимо. Внезапната промяна на производството при вятърните и слънчеви ферми може да доведе до "неудобни събития."
Например, ако вятърът се засилва бързо, количеството електроенергия, произведена от вятърни турбини, бързо нараства, като се внася повече енергия в електрическата мрежа. В резултат на това операторите на мрежата бързо "свиват" производството на енергия от други източници, за да се предотврати колапс. По същия начин, внезапното и рязко намаляване на вятъра може да принуди операторите на мрежата бързо да увеличат захранването с включване на допълнителни генератори, което се извършва в рамките на минути.
Това, което е необходимо, е ефективен и евтин начин за съхраняване на електроенергия, произведена от вятърни и слънчеви централи, така че тя да може да се съхранява, когато производството е високо и освобождава, когато е ниско.
Необходимостта от тази възможност за съхранение се засилва всеки ден. Цената на петрола, природния газ и въглищата се увеличава, а това дава пряко отражение върху цената на електрическата енергия за нашите жилища и предприятия.
Въведете използването на електрическите превозни средства и ще видите пример за това, че боклукът на един човек е съкровище за друг.
Литиево-йонните батерии, които задвижват електромобилите, губят малък процент от своя капацитет за съхраняване на електрическа енергия във времето, но рано или късно ще трябва да бъдат заменени в превозното средство с нови. Също така, литиевите батерии са изключително трудни за рециклиране. И така, какво да правим с всичките тези стари батерии? След десетина години те ще бъдат „пенсионирани” с милиони.
Може се изненадате, ако чуете, че след като една от тези батерии е достигнала края на полезния си живот в превозното средство, тя все още разполага с около 75 на сто от първоначалния си капацитет за съхранение и ще продължи да задържа заряд за много години напред.
И така, имате индустрия с милиони устройства за съхранение на електроенергия, които трябва да бъдат унищожени, рециклирани или преработени някога и в същото време имате пазар, гладен за евтин начин за съхраняване на електрическа енергия. Отсега се предвиждат партньорства като между GM и ABB, швейцарски енергиен концерн. Но тепърва ще трябва да се дава отговор на всички тези въпроси и да се търси начин за правилното функциониране на цялата индустрия, ангажирана с производството на новия тип превозни средства.
Източник: technorati.com