Продуцентът на Top Gear Анди Уилман казва, че екипът, който тества всички последни топ модели, изчислил, че Tesla Roadster може да измине само 90 км при агресивно каране на пистата на Top Gear. Според него никой от екипа не е твърдял, че колата няма да измине повече от 90 километра или че е останала без електрическа енергия. Сметката е направена при условието, че екипът ще тества Roadster до краен предел.
Tesla Motors бързо заведе дело срещу шоуто, с твърдението, че от там погрешно са заявили, че колата има проблеми и че казаното е клевета, обвинения, които Уилман абсолютно отрече. Компанията твърди, че водещият на Top Gear Джереми Кларксън греши с казаното, че колата е останала без заряд след 90 километра и че спирачките не са работели. Изгорял е предпазител на вакуум помпата на спирачките, което означава, че шофьорът трябва да натиска много по-силно педала на спирачките, казва Уилман.
Ограниченият пробег на електрическите коли притеснява мнозина, но предавания като Top Gear редовно използват това, за да се присмиват на този зараждащ се авто сегмент, което спомага възприемането на електроколите да става с бавни темпове. Nissan Leaf, една от най-евтините електрически коли с цена от около $33,000 (около 45,000 лв), може да измине около 160 километра, преди да се нуждае от презареждане, а съвсем наскоро колегите от InsideLine изминаха цели 210 километра с колата, макар и в специални условия. Супер мощните батерии на Tesla Motors издържат много повече, но и колата е доста по-скъпа — Roadster може да измине около 320 километра, но струва $109,000 (около 150,000 лв). Tesla обаче предстои да пусне на пазара своя Model S, който ще може да изминава до 480 километра и няма да е толкова скъп, макар че цената му ще е все така доста по-висока от тази на Nissan Leaf - около два пъти и повече в зависимост от окомплектовката.
Няма официални индикации, че това е поредното "останали без ток" изпълнение на екипа на Top Gear, но нещата изглеждат много сходни с епизода за Tesla Roadster.