Вторник, 24 Май 2011 17:08

Електроколите може да увеличат ел. потреблението с 1700% до 2020

От
С навлизане на електромобилите ще имаме нужда от нова интелигентна електро мрежа

Консумацията на електроенергия за зареждане на електрически превозни средства може да скочи с 1700% до 2020 г., според доклад, изготвен от консултантската компания The Shpigler Group и разпространен от Utilities Telecom Council (UTC). Годишното потребление от само 146,000  MВтч за зареждане на електромобили през 2010 г. може да скочи на 2,6 милиона през 2020 г., се казва в доклада. Това, според UTC, повдига множество технологични и оперативни въпроси за електрическите компании, особено когато става въпрос за модернизиране и подобряване на инфраструктурата на САЩ, макар че това важи с пълна сила за която и да е страна по света.

Докладът, озаглавен "Подготвяне за електрическите превозни средства": Справяне с EV предизвикателствата пред интелигентната мрежа", отбелязва, че прогнозираното нарастване на Plug-in за превозни средства може да доведе до 61-пъти годишно намаляване на емисиите на CO2. Въпреки че цитираните параметри са забележителни, в доклада не предоставя адекватна информация в тяхна подкрепа...

UTC казва, че за да стане факт тази ключова промяна към електрифициран личен транспорт, трябва да се решат множество проблеми, най-вече с батериите на електромобилите, както и да се направят технологични подобрения по колите и мрежата, за да може електромобилите да се използват за съхранение на електроенергия в мрежата и нейното използване в пикови часове. Това е много работа, която трябва да бъде свършена до 2020 г., но почти всичко е възможно, нали?

А, честно казано, не е зле първо да се поставят и изпълнят цели в периода до 2015 г. Защото автопроизводителите неминуемо ще започнат да се надпреварват в пускане не електрически модели на пазара, ако не друго, поне за да не изостават едни от други и съпътстващите технологии и инфраструктура ще трябва да "крачат" със същото темпо.

[От: Autoblog Green]

[Източник: Utilities Telecom Council]

Прочетено 1031 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 20:50
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.