Око да види, ръка да пипне, макар че в случая второто няма как да стане, но видеото, което ни изпратиха напредничавите електричари от Исперих ще ви покаже за какво става дума. Снимано е в местността Сборяново край Исперих, а екипът оправя специални благодарности към CROSSOVER VIDEOS за обработката на мат'риала
Иначе, с колата вече са изминати 1500 километра изцяло на електроенергия и ако това не ви говори нищо, ето превода: При разход 8,2 л/100 км бензин в градски условия на оригиналния 1.4-литров двигател, излиза "че сме спестили 270 лв (при цена за литър бензин 2.34 лв). Еее пичове де го тоз 'еФтин' бензинец бре. В София на 2.45 го сипваме, рииши.
"По-интересното обаче разбира се е, че НЕ сме изпуснали в атмосферата 126 кг CO2! В сметката за въглеродния двуокис сме включили средна стойност на замърсяване от производството на 1 кВ електроенергия. За момента зареждаме автомобила (пардон, електромобила) от нормален контакт, като скоро ще монтираме станцията за зареждане със слънчева енергия, което означава, че ще е почти 100% чиста и без отпечатък върху природата. Отново една сметка - ако зареждаме само с добита чрез слънчевите колектори електроенергия, за една година шофиране ще спестим на атмосферата 4200 кг CO2!
Тази цялата работа не идва евтино, признавам, с пакет от 19,000 лв за преобразуване, но все от някъде се започва.
Вие пък може да започнете, като харесате Facebook страниците на eCars.bg и A1 Лимитед.
eCars.bg