Обратно към Fluence Z.E., който наскоро получи цена от под 39,000 лв наши пари в Англия, където правителството покрива 5000 паунда от цената на нов кола, задвижвана с батерии, електрическият седан на Renault е базиран на същата технология, с която разполага и Nissan LEAF 2011, но представена по много различен начин.
Изграден върху съществуваща платформа
За разлика от Nissan LEAF 2011, който е проектиран като един напълно нов автомобил, Renault Fluence Z.E. 2012 е електрифициран вариант на задвижвания с бензин или дизел Fluence.
С вече набралия популярност в Европа, Австралия и някои части на Близкия изток Fluence с двигатели с вътрешно горене, Fluence Z.E. е по-малко възприеман като електрическа кола от LEAF.
Вместо да се 'перчи' в стила на своя електро братовчед LEAF, Fluence Z.E. загатва леко за своята технология, макар че липсата на ауспух, двата зарядни порта и новия дизайн решетка издават нещата.
Без излишни глезотии
Fluence Z.E. не залага на сложни функции и в интериора. Вместо голям сензорен екран, странни лостчета за избор на предавките и електронна ръчна спирачка, които вече намират място в новите електромобили, Fluence Z.E. е освежаващо нормален.
Една от снимките, които направихме на арматурното табло на Fluence Z.E. по време на Автосалон София лаконично показва нормалните за възприемане от съвременния шофьор уреди и показатели - имате цялата информация, която ви е нужна: скорост, потребление на енергия и пробег на електромобила.
До традиционния скоростомера, на мястото на оборотомера, има индикатор за гориво заряд, който показва какво разстояние може да изминете и има същия размер като скоростомера, за да се отличава лесно.
Лишеният от ненужни неща интериор разполага и с конвенционален скоростен лост, ръчна и контролни превключватели, които всеки шофьор би разпознал незабавно.
Единственото нещо, което предизвиква известни затруднения в вградената TomTom сателитна навигационна система, която използва въртящо се колело, вместо вече по-популярната сензорна технология за докосване на екрана.
Пет места, но ограничен багажник
Проектиран на базата на задвижвания с ДВГ Fluence, Fluence Z.E. разполага с достатъчно пространство в купето и за високи пътници, както отпред, така и отзад и петчленно семейство може да се настани спокойно в колата.
Багажното пространство обаче е силно ограничено, още от самия факт, че колата е тип седан, но Renault усложнява допълнително проблема, с използването на голяма част от багажника за монтажа на 24 кВтч батерия на колата.
Поставена вертикално зад задните седалки, за улеснен достъп в станциите за размяна на Better Place, батерията на Fluence Z.E. осакатява иначе много добрата функционалност на този чудесен семеен седан.
Зареждане
Макар Fluence Z.E. да е преди всичко европейски електромобил, в момент колата има само J1772 тип портове (на всеки от предните калници). Наличието на две места за зареждане наистина помага за по-лесно зареждане, защото имате възможност да включите кабел от по-удобната във всеки един момент страна.
Fluence Z.E. не разполага с ниво 3 кабел за зареждане като на Nissan LEAF 2011, защото батерията му може да се сменя за минути в станциите на Better Place.
Шофиране
Както често се случва с прототипите, получаване възможност за сядане за волана е малко предизвикателство и колегите са имали на разположение само десетина минути да покарат електрическия Fluence Z.E. в натоварения лондонски трафик.
Това обаче не пречи на Fluence Z.E. да остави у тях впечатление за безупречно поведение на пътя в градския трафик.
"С малко или незначително регенеративно спиране при отпускане на педала за ускорение ние открихме, че е възможно да се плъзгаме с леки импулси през бавния трафик, което напомня на хибриди като Toyota Prius и е отличен метод за съхраняване на енергия най-вече при дразнещото пъплене", което изсмуква толкова много гориво от колите с ДВГ и генерира тонове вредни емисии, изхвърляни в атмосферата абсолютно ненужно, каквато е и работата на празен ход на двигателите с вътрешно горене." Добре, че корпорации като Johnson Controls инвестират сериозно в производството на старт-стоп системи."
"Натиснете спирачката както обикновено го правите, за да спрете и регенеративното спиране забавя колата до около 12 км/ч, преди спирачките да се включат. Натиснете здраво и спирачките ще се включат в тандем със системата за регенеративно спиране, за да ви осигурят бързо и безопасно спиране."
"За съжаление на този етап нямаме информация за спирането при високи скорости, нито можем да потвърдим дали обявеният от Renault пробег от 185 км с едно зареждане е наистина такъв."
Електрическа кола за всички
"Но това, което можем да ви кажем е колко различно е усещането спрямо всички други електрически коли с Fluence Z.E. и колко близо е колата до всеки конвенционал съвременен автомобил кат възприемане."
"Благодарение на липсата на сложни табла и глезотии, семплият Fluence Z.E., без специален подход към електромобилното, може да спечели много фенове сред водачите, които харесват идеята за покупка на електрическа кола, но мразят излишните и непознати 'джаджи'."
"Комбинирайте това с нова схема за покупка, при която цената на колата не включва батерията - за нея се плащат месечни лизингови вноски - както и възможността за бърза замяна на изтощена батерия в станция на Better Place и ние смятаме, че Fluence Z.E. ще бъде популярен сред тези, които искат електрическа кола, която се държи и струва колкото бензинова или дизелова версия."
"Накратко, Fluence Z.E. се управлява по-скоро като конвенционална, задвижвана с бензин или дизел кола, за разлика от всеки друг електромобил, който сме карали. Ако за Nissan LEAF е кола за ранните технически грамотни ентусиасти, Fluence Z.E. е електромобил за масовия потребител."
"Какво ще се случи, ако Nissan последва примера на Renault и конвертира бензинов или дизелов автомобил до опростен електромобил, без излишнi джунджурии, достъпен за всеки?"
"Ние мислим, че ще бъде моментален хит."
[От: Allcarselectric]