"Защо да си купуваш електрическа кола от първото поколение, ако... технологията ще е вече остаряла след три или четири години" пита Келер. "По-лесно е с месечни вноски."
Разширявайки своята база от автопаркове на лизинг, BMW ще може и да промотори ранното възприемане на електро колите, урок, научен с ActiveE електромобила. Автопроизводителите с лизингови операции могат да субсидират стойността на електрическите коли, правейки ги по-атрактивни за клиенти с автопаркове.
Това може и да е спорен въпрос, защото европейските компании с големи автопаркове са под нарастващ натиск за намаляване на въглеродните емисии. Дори електромобилите да не са подходящи за всички приложения, вероятно е да могат да бъдат използвани за замяна на множество лизинговани дизелови или бензинови коли в ЕС днес.
BMW не е първият автопроизводител, който обмисля лизинг или други директни схеми за дистрибуция. Smart стартира схема за споделяне на коли наречена Car2Go в Германия през 2008, след което я разшири и в Остин, Тексас следващата година.
Самата BMW каза тази пролет, че би стартирала своя собствена схема за споделяне на коли в Германия, а с популярността на марката у нас нямаме абсолютно никакви съмнения, че интересът към нейните електромобили в България ще бъде доста голям. Вие как мислите?
[От: Detroit News]