Всеки град ще разполага с около 40 зарядни точки, а POLAR ще влезе в 50 града в следващите девет месеца. Тази инициатива със сигурност ще доведе до партньорства с производители като Renault, Nissan, Ford, Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Toyota, Opel, Smart които вече предлагат (или ще започнат в най-скоро време) електрически коли на пазара.
Британското правителство няма как да не е удовлетворено, защото тази частна инициатива може да привлече автопроизводителите да тестват и демонстрират своите електромобили във Великобритания.
По отношение на цената, Chargemaster ще предложи малка месечна такса и след това €1 за всяко свързване на потрибител към терминал, сума достатъчна за пробег от средно 160 км. Хм, дори при 6/100 средно с икономичен дизел изминаването на 160 км по сегашните цени струва около 25 лв - звучи като 12 пъти по-евтино на електроенергия, като разбира се е абсолютно ясно, че не може да се правят такива директни сравнения, но хората сме склонни към такива неща.
Зарядните станции са 7 кВ, но има възможност за трифазно 21 кВ бързо зареждане на електромобил за под час. Бая кафета ще идат дори в този (сегашен бърз) вариант... Но да не се оплакваме, напредък постоянно има.
Идеята обаче е друга - методично и постепенно инфраструктурата за електромобили се разгръща и това няма как да не повлече крак. А това е катализаторът, от който се нуждае развитието на електромобилната индустрия и потреблението, разбира се.