Събота, 13 Август 2011 14:30

Cadillac Converj отново в плановете на GМ за... да, 2013-та

От
Cadillac Converj - дано да изглежда така или по-добре по улиците след 2 години

Ако се захванем да броим моделите, 'погребани' в кутии с чертежи или видели бял свят само в една единствена експериментална или показна бройка, ще трябва да направим цял нов сайт. Вместо това сега ще обърнем внимание на един от 'възкръсналите' концептуални екземпляри, които отново влизат в полезрението на своя създател - в случая, General Motors.

Колегите от Green Car Reports са научили от вътрешен източник (хм, това клише е малко ненужно, но карай) в GM, да го наречем просто човек, близък до проекта, че луксозното електрическо купе Cadillac Converj отново е в плановете за производство на също така възкръсналия гигант. Не е тайна, че в тежките предфалитни времена в GM далеч не бяха толкова способни на такива ходове и всъщност модели като Converj намериха своя (за щастие в случая временен) край точно заради супер тежкото финансово състояние на компанията, която след възстановяването си с помощта на американското правителство възвръща ентусиазма и възможностите си...

Та, изглежда наскоро Converj е получил зелена светлина за производство от шефовете в GM и вероятно ще излезе на пазара през 2013-та, като модел 2014 и не е изключено в пазарен вариант да носи трибуквено име в модерен Cadillac стил.

Задвижването вероятно ще бъде под формата на "генерация 1.5 Voltec", което означава обновена версия на задвижващата система на електромобила с удължен пробег Chevrolet Volt, с вероятно по-бързо ускорение, пасващо на имиджа на Cadillac, но не и изцяло ревизираното второ поколение на системата, което ще влезе в производство през 2015 г.

Супер хит през 2009-та

Концептуалният Converj беше показан за първи път през 2009 г. по време на автошоуто в Детройт и беше обект на огромно количество ревюта, след което по-късно през годината GM одобри производството.

Два месеца по-късно идеята беше поставена на трупчета, а говорителят на Cadillac Дейвид Колдуел обяви, че Converj не е достигнала "етап на разработка". За спирането на програмата преди вече около 18 месеца бяха посочени две причини: Първо, GM не можеше да реализира печалби с малките планирани количества Converj.

Сега, с буквално разпродадените до момента произведени бройки Chevrolet Volt, GM се опитва да ускори възможно най-много производството, което означава, че ако обемите са по-големи, цената на Converj ще бъде по-ниска.

Второ, продуктовите планьори бяха загрижени, че по-високото тегло и допълнителни 'луксозни функции' на един Cadillac ще ограничат пробега и производителността, от което може да пострада имиджа на модела, в стил ниските продажби на Lexus HS 250h, спрямо очакваните от луксозното поделение на Toyota.

Всичко за печалбата

По всичко личи, че тези притеснения вече не съществуват и според човека от Cadillac, ИД на компания Дан Екърсън е въплъщение на "всичко за печалбата". Цената на Chevrolet Volt 2012 започва от $39,990 и стига до (преди дилърски надценки) няма и $50,000.

Ако някои Voltec коли могат да се продават вместо за $45,000, да речем, за $60,000, GM може да успее да реализира печалби от първото поколение Voltec коли. Или, може би, по-реалистично, да загуби по-малко пари от налагането на новата технология, докато по-евтиното за производство второ поколение не излезе на пазара.

И ако Cadillac наистина се надява да се конкурира с BMW и Audi и Mercedes-Benz, ще има нужда от поне едно две зареждаеми електро предложения.

Трите германски флагмана вече обявиха своите нови направления - SLS AMG E-Cell за Mercedes-Benz, R8 E-tron на Audi и BMW с наскоро показания i8, и това дори не е всичко, с планирани малки модели под формата на A-Class E-Cell, BMW i3 и Audi A1-Etron или Urban Concept.

Converj не е единствения пример за обрати в плановете за производство на GM в последните три години, но с постигането на споразумение за достигане на среден разход на гориво от 4.3 л/100 км в САЩ до 2025 г., вътрешни хора се надяват производствените направление на GM да се канализират.

За да постигне тези цели, GM със сигурност ще трябва да увеличи производството на зареждаеми електромобили, за сметка на огромните гърла на произвежданите с десетилетия от компанията автомобили.

[Източник: Green Car Reports]

Прочетено 1101 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 12:20
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.