Високоскоростни инвертори се използват за преобразуване на енергия, течаща по силови кабели в радио честотна (RF). Тези инвертори са вградени по протежение на пътните платна. След това RF волтажът се предава на вградени под повърхността балансирани метални релси и достига до електромобила чрез електрическо съпротивление, развито между метала и стоманената тел в гумите в гумите на колите. Такава концепция има супер потенциала да бъде приложена при стандартно задвижваните с батерии електрически коли с техния ограничен пробег. В допълнение, дългото време за презареждане, големите разходи по батериите и високото им тегло, са достатъчна причина тази новаторска идея да вдъхне надежда за бъдещия пазар на електромобилите.
Концепцията на Масахиро и Такаши осигурява не само алтернатива на колите с двигателите с вътрешно горене, но представлява и зелен подход, който може да осигури високо ниво на енергийна ефективност, без генериране на вредни емисии, заедно с възможността за регенериране на мощност от кинетична енергия при ниски скорости. Концепцията намалява и шума на колите, а освен това електромоторите могат да работят и при ниски температури. В допълнение към всичките тези неща, изследователите са изготвили доклади за изпълнимост, с цел да проверят приложимостта на своята идея. Направени са експерименти, при които в гума и в под са вградени метални плочи, след което върху гумата е поставена друга плоча. Електрическият импеданс, измерен между двете плочи, показва, че съпротивлението е линейно зависимо от RF с параметри 2000-j700 ома при 1 MHz. За да изравнят това, двамата изследователи разработват и прилагат верига от реактивно съпротивление от 50 ома, като стандартния импеданс (пълно съпротивление) на RF трансмисията. Цялата тази система осигурява висока ефективност на прехвърляне с под 1dB загуби.
Така, дори такива експерименти при ниска мощност показват, че енергийният трансфер през пътя за задвижване на коли е осъществим. Ами с високо енергиен трансфер по магистралите? Всичките ви проблеми с батерии отпадат. Трябва ви само малка батерия, за да стигате до магистралата, където пробегът е неограничен.
Е, за тази цел са нужни магистрали... и тяхното преоборудване.
[Източник: Toyohashi University of Technology]