В случая става дума за журналиста от ibtimes Джон Тати, който миналия уикенд решил да пробва как Chevrolet Volt ще се справи с урагана, който премина през източното крайбрежие на САЩ тогава.
С идването на уикенда Тати бил доста загрижен от приближаването на урагана Irene и най-вече за това как неговия Volt ще се справи с лошите климатични условия на предстоящата буря.
"Има ли по-голям (от обикновено) риск, електро колата, която ще карам да бъде ударена от гръмотевица?", запритеснил се Тати. "Какво става, ако електрозахранването спре и не мога да заредя този Volt?"
И тъй като Chevy Volt е зареждаем електромобил с удължен пробег, който може да измине до 500 км с едно зареждане на батерията и бензиновия резервоар, за Тати нямало проблем да се справи с по-дълго разстояние, ако се наложи да се евакуира.
Ако сте следили новините, знаете, че ураганът всъщност не беше толкова силен и реално премина в буря, което не наложи евакуация и съответно Тати явно не е закъсвал с управлявания от него Volt.
Какво обаче е открил? Този Chevrolet Volt е като всяка друга кола, способен да се справя с влошените метеорологични условия, без аварии, без кризи и наводнения, предлагайки информация за състоянието на времето с бордовата OnStar система.
От написаното от него, изглежда Тати си остава все така не особено убеден в качествата на електромобилите в лошо време, но има една малка подробност - докато повечето модерни бензиностанции не работят без електричество, разни притежатели на електро коли са успявали да зареждат колите си с алтернативни източници, като слънчеви панели или генератори на газ.
Да ви припомним и че след аварията във Фукушима се разчиташе основно на коли като Mitsubishi i-MiEV...
Та, май електро колите може и да се окажат по-добрия избор в лошо време.
[От: Green Car Reports]