Според Green Car Reports, известно време след юнския пожар General Motors и NHTSA са дублирали краш теста и процедурата с въртенето, но нито GM, нито NHTSA са могли да възпроизведат условията, при които батерията се е запалила.
Ето как описват инцидента от администрацията:
"NHTSA заключи, че краш тестът е повредил литиево-йонната батерия на Volt и тази повреда е довела до възпламеняване на колата няколко седмици след удара. Този инцидент - случил се на тестова площадка и причинил само материални щети - остава единственият случай на свързан с батерия пожар след краш тест на превозно средства, захранвано с литиево-йонни батерии, въпреки огромното количество интензивни краш тествове на Chevy Volt, извършени отделно от NHTSA и General Motors."
След това NHTSA направи и следното изявление по отношение на безопасността на електрически превозни средства:
"На база събраните данни, NHTSA не смята, че Volt или други електрически превозни средства са изложени на по-голям риск от избухване на пожар от задвижваните с течни горива. Всъщност, при всички превозни средства - и електрическите, и тези с ДВГ - има известен риск от пожар след сериозна катастрофа. В процеса на разработка на превозни средства от всякакъв тип - електрически, бензинови или дизелови - от огромно значение е автопроизводителите да предприемат необходимите стъпки за гарантиране на безопасността на шофьорите, пътниците и първите отзовали се по време на и след катастрофа."
Малко след като историята с пожара, изгорил Volt, излезе на бял свят по Bloomberg, главният инженер по електромобили на General Motors, Джим Ферерико отвърна със следното изявление:
"Първо и преди всичко, искам много ясно да заявя: Volt е безопасна кола. Ние работим с NHTSA по разследването, но от там вече направиха изявление, че няма по-голям риск от пожар с Volt, отколкото с конвенционална кола. Протоколите за безопасност за електрически превозни средства определено са грижа за бранша. В GM, ние имаме протоколи за безопасност за деактивиране на батерията на електромобил след сериозна катастрофа. Ние работим с други автопроизводители, служби за първа и пътна помощ и компании за рециклиране, за да постигнем въвеждане на протоколи на индустриално ниво."
От Nissan пък твърдят, че досега не е съобщавано за инциденти с батерията на електрическия LEAF.
"Батерията на Nissan LEAF разполага с множество защитни системи за гарантиране на безопасността й в реални условия. Всички наши системи са интензивно тествани, за да се гарантира оптимална работа в реални условия. Към днешна дата в САЩ се движат повече от 8,000 Nissan LEAF, без да е съобщавано за инциденти."
Е, това отговаря на много въпроси и въпреки податливостта на литиево-йонните батерии към запалване, очевидно са взети достатъчно мерки за гарантиране на безопасността ни. Колкото до случая с Chevy Volt, разбира се, ние искаме да разберем повече и когато попаднем на важна информация, ще я споделим с вас своевременно.
[От: Plugincars]