Skoda е част от концерна Volkswagen - източникът на повечето технологии и разработки за чешката марка - и в случая с новия Citigo ни изглежда логично E-Citigo да прилича доста на електрическия VW E-Up, който пък би трябвало да сме в състояние да си купуваме от 2013 г.
Тези дни имахме повод да повдигнем булото на електрическата мобилност във Volkswagen и след като стана ясно, че (поне) първите модели с електрическо задвижване на компанията ще споделят една и съща задвижваща система, не се изненадваме и от информацията, че E-Citigo следва да получи същите 85 кВ електромотор и 26.5 кВтч батерии, като на Golf Blue-e-Motion, например. Да, системата вече получава малко повече сила, както изглежда по техническите характеристики на концептуалния (но функциониращ) Volkswagen E-Bugster и затова също не е чудно, че на този етап в Skoda не са сигурни какъв ще бъде пробега на колата или колко време ще бъде нужно за зареждане на батериите. За две години нещата могат да се развият доста в техническо отношение, така че очакваме подобрения дори на вече подобрената версия на системата в E-Bugster. Иначе, в двувратия E-Citigo има място за четирима, освен ако батерията не изяде част от комфорта на задните пътници...Изпълнителният директор на Skoda Винфрид Фаланд смята, че "изцяло електрическото задвижване е предназначено само за градския трафик и тъй като Citigo има същото предназначение, ние, разбира се, ще направим електрическа версия."
Е, при такова изказване е малко странно, че електрическият вариант не идва първи, но предвид 'забавянето', което така или иначе има във Volkswagen по отношение на електрическата мобилност, нещата в Skoda едва ли има как да станат по-бързо. И още нещо, сега може да звучи странно и да няма директна връзка, но аз твърдя, че един ден, и той няма да е много далеч, сегашните най-големи почитатели на мощни V8 коли и от сорта 'гълтащи гориво' превозни средства, ще се интересуват най-много от електрическите коли.
eCars.bg