Всъщност лидерите в електромобилното направление на този етап осигуряват за втора поредна година електромобилен тест драйв за делегатите на Световния икономически форум {tooltip}WEF{enf-link}World Economic Forum{end-tootlip}, (сега) с новия Renault Fluence Z.E. и вече не чак толкова новия Nissan LEAF. И понеже електрическият седан на Renault е все още наистина съвсем нов, една от първите възможности да пробват 70-киловатовия му двигател делегатите ще имат точно в Давос.
На разположение, както казахме, ще бъде и Nissan LEAF, първият масов съвременен електромобил, който спечели престижното отличие Световна кола на годината 2011. Над 22,000 собственици на LEAF на три континента вече са навъртели общо над 50 милиона километра, което е спестило на околната среда 7,300 тона C02 емисии. Звучи внушително!
И един факт, върху който по принцип не се замисляме: Електромобилите не се нуждаят от въздух за задвижването си и производителността им не се влияе от надморската височина. Иначе казано, по-редкият възхуд високо в планината швейцарските Алпи няма да ги кара да се задъхват .[От: Electric Cars Report]
[Снимка: ABB]