Print this page
Петък, 16 Март 2012 11:11

Електрическият Volvo C30 вдига 50 градуса за нула време

От
Електрическият Volvo се затопля много бързо и в студена зима

Когато навън е студено, под -10°C, пробегът на електрическите коли намалява. Това разбрахме директно от собствениците на първите електромобили в България (произведени от големи авто компании) и една от причините за по-бързото изтощаване на батериите е, че отоплението на купето, естествено, работи благодарение на тока в батерията. То, обаче, консумира много от ценните електрони, при това не е единствената причина за спада на пробега. На батериите, както и на нас, също им е студено. Всъщност и сегашните ни конвенционални коли са по-неефективни през зимата, но тъй като средният им пробег е по-дълъг от този на електромобилите, сме свикнали с "харчи повече", вместо с "остават ми по-малко километри" или нещо от сорта...

Към изтощаващото по-бързо батерията отопление през зимата добавяме и постоянно включените светлини, които 'дърпат' допълнително. Съответно при модели, чиито батерии не се отопляват отделно, пробегът намалява.

Някои хора обаче живеят на север и в по-студени условия за по-дълги периоди от време през годината, което естествено ги насочва към намиране на по-добри решения по отношение на ефективността. Такива са шведите от Volvo, които правят съответните 'зимни' настройки в електрическия вариант на Volvo C30, под формата на работеща с етанол система за отопление на батерията. Резултатът? Тестовете показват, че дори в студена Лапландия Volvo C30 Electric 'задържа' пробега от 150 км с едно зареждане на батерията (за което ще ви разкажем в продължението на тази статия).

Ето и един от тестовете за отопление:

Поставят C30 Electric в хладилен контейнер при температура -25°C в продължение на цяла нощ. На сутринта бихте очаквали загряването на колата да отнеме поне колкото на такава с двигател с вътрешно горене и съответно тя да не е в състояние да измине 150 км.

И така, за да демонстрира колко бързо работи етаноловото отопление, Volvo поставя 3 електрически C30 в условията, които описваме отгоре. С настъпването на сутринта колите са изкарани навън, за да се направи тест за какво време ще бъде затоплен интериорът.

Резултатът е много впечатляващ - предните стъкла на покритите с лед коли са почти изцяло размразени за по-малко от четири минути, а купеата вече приятно затоплени при настроен на 22°C климатик. Ето така вдига петдесетина градуса за нула време Volvo C30 Electric.

Тестовете продължават и скоро ще ви разкажем за ефекта на студеното време върху пробега на електрическия Volvo C30.

eCars.bg

Прочетено 1384 пъти Последна корекция Петък, 27 Декември 2013 23:17
JACtest

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.