Американският Volt има три избираеми оперативни режима - Нормален, Спортен и Планински. Германският Ampera, обаче, разполага и с четвърти режим, наречен Halten (за съхранение на заряда в батерията). Когато си карате по магистралата, може да ограничите използването на батерията, така че колата да се движи само с помощта на икономичния двигател с вътрешно горене. Съответно, когато влезете в населено място, може да активирате електрическия режим на задвижване, с което ще пестите на себе си пари, а на природата замърсяване. Причината да го правите е, че при по-висока скорост челното съпротивление е много по-високо и е нужна много енергия за задвижване на превозното средство. Това би изсмукало бързо енергията от батерията на Ampera/Volt, а както вече знаете, бидейки електромобил с удължен пробег, моделът не разполага с голям капацитет на батерията, като при Tesla Model S, който в топ вариант има пробег от 480 с едно зареждане. С други думи, това е идеалната възможност да използвате максимално ефективно двете технологии - двигателят с вътрешно горене е по-икономичен 'на дълго', докато електромоторът изразходва по-малко енергия от батерията при по-бавното движение в населени места.
Така може да използвате Ampera за дълги пътувания без никакви ограничения, като на магистрала (или извънградки път) може да очаквате разход от около 4.5 л/100 км, а в населено място сте само на електроенергия и ако шофирате умерено може да изминавате до 80 км с едно зареждане, което в зависимост от тарифата ще ви струва между 2 и 3 лв. Електро пробегът обаче може да падне и на 40 км с едно зареждане, ако шофирате по-динамично или пък атмосферните условия не са 'от любимите' на батериите на електромобилите.
Много повече за Ampera ще ви разкаем, когато дойде време за тест по-късно през пролетта.
eCars.bg