Връщаме се на Volkswagen, където по всичко личи са харесали подхода с изваждане на батерията от цената на електромобила, което засега си превеждаме в цена от сорта на €25,000-28,000 и месечен лизинг от около €85 за батерията за Golf Blue-e-motion. Всъщност, моделът ще се казва просто (и много по-пасващо) e-Golf, а за лизинг идеята за батерията Рудолф Кребс (шеф на електромобилното направление във Volkswagen Group) казва:
"В момента обмисляме как да излезем на пазара. Може да е чрез отделен лизинг на батерията. Знаем, че батерията е най-проблематичния компонент, който повишава цената. С лизинг на батерията ще бъдем по-конкурентни."
С цени от около €500 за клетка с капацитет 1 кВтч, лесно може да сметнете, че батерия с 20 кВтч капацитет, която осигурява 150 км пробег, струва около €10,000.
Прогнозите са спадане на цените с по няколко процента всяка година ще допринесат за по-евтини електромобили, но производство и продажби вече има и за да не се чака, идеята с отделен лизинг на батерията може да поеме 'буфера' във времето, така че още сега електро колите да са на по-приемлива цена. Е, хайде, през 2013-та...
eCars.bg