Моделът се произвежда от декември 2011 г. в САЩ и е първата лека електрическа кола на Ford, резултат от стратегията на компанията за електрифициране на цялята и платформа, вместо отделни специални модели.
"Батериите са от порядъка на $12,000 до $15,000 за тип кола, която в конвенционален вариант се продава за около $22,000," казва Мълали за 23 кВтч батерията на електрическия Focus. "Такива са показателите на този етап." Сметката показва нещо от сорта на $520 до $650 за кВтч, което означава, че цените наистина са паднали и то доста повече от предвижданията на някои експерти.Това може да се приеме и за някакво оправдание от страна на Мълали за високата базова цена от $39,200 за Ford Focus Electric или пък опит за обяснение за малкият рекламен бюджет за модела или посредствените продажби. Не смогнахме с отделен материал за това, но накратко казано, според Ford електромобилите още не са узрели за ТВ ефира и затова компанията залага само на интернет кампания, която повери на Yahoo. Това определение ни изглежда доста странно - електро колите ще се управляват от множество интернет и мобилни приложения, не от ТВ екрана, а интернет трафикът вече грам не остъпва на телевизионния и онлайн реакциите на новини и всичко останало е много по-бърза от тази на телевизиите. Но, преценката си е на Ford, а колкото до слабите продажби, еми без реклама и за 2 месеца след дебюта какво може да се очаква? При това за нова технология...
От компанията, обаче, побързаха да уточнят, че "остойностяването" на батериите на Мълали е само индикативно, но, казана дума, хвърлен камък. А и цените няма как да не падат. И това не е нищо. Когато германските модели излязат на пазара и като цяло имаме поне 10 конкуриращи се масови електромобила в серийно производство, тогава цените ще се приближат много повече към тези на конвенционалните модели.
И ако за Ford, която току прохожда в електромобилния сектор цената е под $650/кВтч, предвид факта, че компанията все още не е инвестирала в завод за батерии, за GM и Nissan, които отдавна направиха това, стойността най-вероятно вече е под $500/кВтч
eCars.bg