Финансово мотивиран, финансовият контрольор Стийв Марш решил да вземе LEAF, "защото с покупката на тази кола има вероятност да спестя пари. Карам колите си по над 300,000 км и смятам да направя това и с електромобила." Очакванията на Марш за спестяване не се оправдали изцяло, но са все така впечатляващи. "Мислех си, че общите ми разходи по притежание ще бъдат почти нулеви предвид много по-ниските оперативни разходи - все едно купува бензина 4-5 пъти по-евтино. Оказва се, че тези очаквания са били нереалистични, но след всичките данъчни облекчения и липсата на ДДС в моя щат, все едно купувам нова кола за $23,000. Досега, за почти 60,000 км съм под $20,000 в еквивалентни разходи."
Американската агенция за защита на околната среда дава 118 км пробег на Nissan LEAF, а Марш изминава почти двойно на това всеки ден. Това е извън възможностите на колата с едно зареждане на батерията, но Марш решил лесно проблема с монтиране на електро колонка на работното си място.Звъннах в Ecotality, но те не искаха да поставят колонка в работата. След това поговорих с един от собствениците на фирмата, в която работя, като му обясних, че ще бъде страхотен PR за фирма, занимаваща се с миди да бъде първата, която ще монтира обществена електро колонка и той се съгласи.
Ако само и ние в България мислехме така отворено...
Отначало колегите на Марш се втрещили от избора му и дори с насмешка му предложили няколко АА батерии, ако закъса. Само че предвид високите цени на горивата полека започнали да се оглеждат в неговия безпроблемен електромобил.
Е, Марш справедливо отчита намаляването на пробега през зимата, за което Nissan ще се погрижи в модел 2013, и за да стига до фирмата се е лишавал от отопление, което за час "гълта" около 20 км от пробега. Но с отопление на седалката, което не изразходва почти нищо от батерията, гърбинката не студува.
Засега Марш не наблюдава спад на капацитета на батерията, но колата е само на година и ако има такъв процес, той тече бавно и постепенно и ще са нужни години, за да се забележи. Колко му е да го повторим пак, когато дойде у нас през 2013 г., Nissan LEAF вече ще е с доста подобрения по различните системи, с повече пробег, по-добро управление на батерията и по-бързо зареждане. Чакането си струва!
[От: Green Car Reports]