В проекта има и други неща за тестване, като различни стратегии за рекупериране в движение. При рекуперирането, електромоторът функционира като генератор и презарежда батерията при всяко отделяне на крака на шофьора от педала за ускорение.
Тестът ще премине в 5 фази от по 12 седмици всяка, в рамките на които участниците ще изминават дневно по 40–100 км. Е, сега знаете защо са кавичките в заглавието . Има и една привлекателна добавка – всеки "тест пилот" получава зарядна станция за дома или работното място.
Харесва ни, опредено, това начинание, и въобще инициативи от този род – технологията е нова и колкото повече информация се събира за нейното практическо приложение, толкова по-добри електромобили ще получаваме. Групата изследователи от Университета в Кемниц е разработила заедно с BMW специална система за събиране на всички данни от електромобилните тестове, с помощта на които ще бъде направен и профил на всеки от участниците. Интересно дали след приключване на тестовете ще можем да научим повече.
Темата с позакъсняващите със своите електромобили германци като че ли дори вече става банална, но всичко това си има логично обяснение. В BMW вече са събрали данни от над 16 милиона километра, изминати с електромобили в б (първият им електро модел) и 5 милиона километра с BMW ActiveE (вторият) тестовете. Целта на всичките тези тестове е бъдещият BMW i3 да бъде максимално добър при сегашното ниво на технологиите и след много чакане вече сме една крачка по-близо до реализацията на този първи съвременен BMW електромобил – продажбите на i3 стартират на 16 ноември.
Настоящият проект вероятно ще е от последните преди тази реализация и се прави навреме, за да бъдат използвани данните и от него в процеса на разработка и подобряване на i3. Тепърва предстои да се правят много подобни тестове през годините, защото при електромобилите има нужда от различни подобрения, които да задоволят в по-голяма степен потребителските ни нужди. Като тази, "на дълго" наистина да си е такова, с възможност електро колите да изминават разстояния сравними с тези на ДВГ колите – по 800 км, да речем.
[От: Green Car Congress]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.