Print this page
Четвъртък, 28 Март 2013 18:57

MercEDes-Benz B-Class Electric Drive 2014 – ДА, но "оттам-насам"

От
mercedes-benz-b-class-electric-drive-2014
Издайническият оранжев мигач в бронята - B-Class Electric Drive първо в Америка
В този блог: Mercedes-Benz направи световна премиера на електрическия B-Class Electric Drive 2014 в Ню Йорк, откъдето ще започнат и продажбите.

С електрическите си модели, производителите подхождат не само предпазливо, но и различно. Особено германците, които още, така да се каже, не са в играта. Но колкото и да е различно с електромобилите, старата игра на котка и мишка едва ли е обречена да умре. BMW и VW обявиха официално пазарния дебют на първите си електромобили за есента на 2013, и на ред остана само Mercedes-Benz. Малко по-късно ще е, но и от там казаха окончателно ДА – на провеждащия се в момента автосалон в Ню Йорк компанията представи производствената версия на B-Class Electric Drive 2014. От следващата година продажбите обаче ще започнат не от Германия, а от САЩ...

Mercedes-Benz B-Class ED визитка
Мощност 100 кВ 310 Нм
Батерия 28 кВтч
Пробег 185 км
Зареждане 4 ч.
Макс. скорост 160 км/ч 
Ускорение 0-100 км/ч 9.7 сек.

Ако инвестираш много пари в нещо, обикновено правиш така, че да се възползваш в максимална степен от него. Така правят и в Щутгарт, осмислят инвестицията си от над $40 милиона, направена преди години в Tesla Motors. Резултатът? Електрическата задвижваща система на новия B-Class ED е изработена от Tesla.

Със зареждането за 6-7 часа нощем сме ОК, нали спим, не бързаме за никъде. Но да чакаш часове през деня – с това още не сме свикнали. За около 100 км пробег B-Class Electric Drive се зарежда за по-малко от два часа – не е търсената бързина, но технологиите определено прогресират.

Този прогрес вече ни е осигурил нещо, което и с най-модерните сегашни ДВГ автомобили нямаме – да си проверяваме различни неща по колите през интернет. "Домашната страница" на B-Class ED е достъпна през компютър или мобилен телефон и на нея може да се провери колко ток има в батерията. Не само това, но на картата може да си направим маршрути според наличния заряд. По тях се показват и наличните места за зареждане, които може и да се резервират.

Точно с тези функции има известно разминаване при вече предлагащи се електромобили като Nissan LEAF и Renault ZOE. Последното споделихме в блога за първите отзиви от Renault ZOE, чийто официален пробег по Новия европейски цикъл за шофиране е 21/ км, но реалният, сега през зимата, е по-скоро около 130 км, с очаквания за до 150 през лятото. С обявените 185 км B-Class ED вероятно също ще е някъде "по-надолу", за което сега няма да гадаем излишно.

И още нещо, което може да се настройва от разстояние (и бързо се превърна в стандарт още при първите електромобили) – предварително затопляне или охлаждане на интериора. Според компанията това прави B-Class ED уникален в своя сегмент и това е вярно, но спрямо не електрическите модели.

Нали електро задвижването е от Tesla Motors, не е чудно, че батерията е монтирана под пода, в защитен срещу катастрофи модул наречен "Energy Space". Тук обаче има уникална добавка – B-Class ED е оборудван с радар-базирана система, която предупреждава за удари, с вграден адаптивен спирачен асистент. Задачата на тази помощна система е да ни дава визуални и акустични предупреждения при разпознаване на обекти. Целта е да бъдем подготвени за натискане на спирачката в зависимост от ситуацията, което значително намалява опасността от удар отзад.

В добавка към спирачния асистент има и други модернизирани системи за подпомагане на шофирането като Мъртва точка, Поддържане на лентата и Активно паркиране.

Това са някои от интересните елементи и функции на Mercedes-Benz B-Class Electric Drive 2014, който за разлика от своите германски конкуренти, ще бъде предложен първо на американците от 2014 г. Близо е, ще дойде и в Европа!

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 2141 пъти Последна корекция Четвъртък, 28 Март 2013 21:47
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.