Sidebar

20
Съб, Апр
× За 'по-обемните' електрически превозни средства, с които (се) возим (по) повече наведнъж.

Каква е идеята на домашната зарядна станция

Преди 2 години 4 месеца #6446 от toni11bg
Колеги опитвам се да разбера...До колкото прочетох, електричката си има кабел, с който може да се включи в обикновен контакт, и така да си я зареждаш вкъщи. Каква е разликата между този кабел и домашната зарядна станция. Извинявам се предварително за невежеството :) :) :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца #6447 от kirq4e
Принчипно са едно и също, но едното е по-умно и по-мощно. Зареждането винаги се управлява от колата.

Обикновенния кабел, завършващ със Шуко, е за не повече от 16А и в повечето случаи е по-малко. Няма умни добавки, следене през интернет. Включваш - зареждаш. Има кабели и с други индустриални куплунзи, но трябва специален кабел с преходници. Вече има и умни кабели с контролери, връзка с интернет и контрол върху максималния ток, но всичко над 16А си иска друг куплунг, който няма да се стопи.

Зарядната станция използва друг куплунг - 32А на една фаза следователно по-бързо зареждане. Може да работи и с трифазно напрежение. Следене на консумацията през интернет, отложено зареждане и тнт. Най-важното от всичко е възможността за по-бързо зареждане. Примерно от 20 часа нужни за пълното зареждане на батерията ще отнеме 10-12ч

В повечето случаи и двете имат някакви защити - проверка на заземяването...

Накрая зависи и от самата кола дали може да поддържа такава мощност на заряд. Ако бордовото зарядно е 3kW - колкото и да му даваш повече от 3kW няма да поеме. Ако е 7kW и нагоре може да си струва инвестицията в една зарядна станция (прибираш се вечерта и на сутринта ти трябва пълна батерия - няма да стане само с Шуко)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца #6450 от E-mo
Напротив, колега! Невежество е, когато човек не се поинтересува и направи грешните избори. Това е много уместен въпрос.
Реално този Шуко кабел е мобилно зарядно (по средата му има електроника). То е най-базовото и маломощно (едва 10А) и върви в комплект с колата. Така производителите си връзват гащите, че където и да го включиш, няма да има Бау!
Има и по-мощни мобилни зарядни, които вече ги включваш в индустриален контакт.

Домашните (WallBox) стационарни зарядни вършат същата работа. Разликите:
- не се включват в контакт, а директно се свързват към мрежата
- могат да са по-надеждни, поради по-големите размери и евентуално по-яката електромеханика вътре (много зависи от модела)
- могат да имат смарт функции, както се каза по-горе (управление и следене през интернет, контрол на достъп чрез RFID карти или мобилно приложение, плащане с карта или телефон и др.)

Има и хибридни (мобилно-стационарни) като Go-e go-e.co/?lang=en

Пускаш си кабел с индустриален контакт накрая, до мястото на колата. Включваш в него станцията и я закачаш на стената. Като пътуваш, я откачаш, слагаш в багажника и по път можеш да зареждаш на всякакви контакти, стига да имаш комплект преходници. Например отиваш на къмпинг и можеш да зареждаш на кемперен контакт, вместо да търсиш зарядна станция наоколо.

Тук по-подробно за процеса на зареждане и видовете станции:
ecars.bg/forum/svobodna-tema/824-ima-li-...-foruma?start=0#6404

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца #6451 от toni11bg
Колеги, благодаря за отговорите. Естествено пораждат следващ въпрос :) :) :) Аз не разполагам с голяма мощност, всичкия ток, който ползвам е от слънцето, и мога да отделя за зареждане пряко сили 3 кВт. Правилно ли съм разбрал, че при това положение не ми трябва домашна зарядна станция, а само един по-качествен контакт в гаража !!!!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца #6452 от E-mo
Точно така.
Всяка е-кола, независимо нова или употребявана, трябва да има в багажника зарядно за Шуко. И дори тази мощност дава заряд за средно 100 км на ден. Ако не се кара денонощие - около 300.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 4 месеца #6454 от oritomov

То е най-базовото и маломощно (едва 10А) и върви в комплект с колата.
 
Зависи каква ти е колата! Има коли и с повече от 10А

Принципно идеята е като се прибереш в къщи да включиш колата и тя да се зареди на нощна тарифа. Мен ме мързи всяка вечер да вадя мобилното зарядно от торбата в багажника и после всяка сутрин да го прибирам обратно. А и не вярвам да е предвидено за толкова такава употреба.
За мен отговора на твоя въпрос с една дума - удобство!

ix.14 Tesla Model S 85; CCS, LTE
Харесано от: Carl Zeiss

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.