- Коментари: 7
- Харесвания: 3
Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов
- CuMo
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
По-малко
Още
Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #4903
от CuMo
Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов е пусната от CuMo
Здравейте,
наскоро ме светнаха за този форум и реших, да се включа, тъй като от няколко години проучвах електромобилите,
но чак сега сягаш се отвори възможност за нов автомобил на достъпна цена, който да има достатъчно пробег.
Имам два бензинови автомобила, единият 6 цилиндров 2.5 литра, другият 8 цилиндров-3.5 литра, но на малкият
му е време вече да си ходи или да стане донор, защото взе да поръждясва, въпреки че механически и електрически е напълно здрав...
Ще ми е мъчно да го продам или разкостя, но три автомобила в дългосрочен план ще ми дойдат множко.
Преди 2 или 3 години направих тест драйв на 24 киловатовия Leaf и ми хареса колко е тих, но пък пробегът му е от порядъкът на 70 мили
или нещо подобно в най-добрия случай. После закупуването на жилище стана приоритет, та отложихме електричката.
Преди два месеца пак се активизирах и пробвах всички по-достъпни автомобили на пазара.
40 киловатовия Leaf, Renault Zoe и накрая Ioniq.
Тук има запис на тест-драйва, който направихме на Leaf.
Като цяло - доста добра кола, с някои ергономични недостатъци, като най-голям недостатък към момента е цената.
Добре оборудван Leaf се връзва около 400 лири на месец с 4-5000 лири депозит (В Англия съм), което не е невъзможно да си го позволи човек,
но отива в сегмент, където човек може да кара почти нов Мерцедес, БМВ или подобен клас автомобили с много повече екстри, ергономия
и пак да ви остават пари за гориво, обслужване и т.н.
След това карах Zoe 40kWh. Що годе добър автомобил, но след като карах два различни, не останах изключително впечатлен.
Колата подскача по надлъжната ос, заради късата база, ако се кара по второкласни пътища. Няма особено много екстри, а като добавим факта, че
французите дори не са адаптирали ръчната за десен волан (лостът е по-близо до лявата седалка), просто това не беше нашият автомобил.
Дори успях да си "хакна" кратуната, докато се опитвах да изляза от задната (странична) врата. Отворът е много нисък заради батерията.
Като отворих шофьорската врата, пантата леко мърдаше - явно не ги затягат добре тия болтове.
Друго важно, което трябва да се отбележи, е че при Leaf и Zoe позицията на седене е много висока, защото батериите са под седалките,
което за мен е неудобно. Дори на Leaf огледалото за задно виждане се пречка доста в обзора напред.
Zoe се връзваше на около 300-315 лири на месец с 4к депозит. Не малко пари за "сапунерка".
Чудейки се какво да правим по-натам, реших да пробвам и Ioniq, въпреки че бях поизгубил надежда. Уредих си тест драйв на 115 мили от
къщи, защото автомобилите са много кът и почти никъде няма налични. Каквото получат - продават почти веднага.
И... уау! Ioniq е съвсем друга бира. Още с влизането всичко е що годе където трябва да е. За разлика от Leaf, воланът може да се дърпа и бута
напред-назад. Подлакътникът е достатъчно голям. Дисплеят е страшно чувствителен и реагира бързо. Има индуктивно зарядно за телефон.
Къп-холдърите са супер практични.
Тъй като батерията е под багажника, седалката е нормално ниска и шофьорът седи по-удобно.
Тук трябва да отворя една голяма скоба. Другите ми два автомобила са 5-та серия на БМВ от 90-те и там педалът на газта е направен,
така че дава доста опора на крака. При Йончо газта е като за деца и все още не мога да и свикна на 100%. Просто постоянно се опитвам
да давам много газ.
Покарах колата половин час, абе... добре е. Има си камера за задно виждане и повече екстри от колкото по принцип са ми необходими.
Музиката - добре. DAB Radio. Идва си с двата кабела за зареждае (от Рено искат пари за обикновения кабел, но пък монтират зарядно безплатно),
LED светлини, DRL, остана да поискам да ми монтират една dash камера и я пазарихме.
След седмица отидохме да я вземем, помолих ги да я заредят на 100% и 115-те мили до вкъщи ги направихме без проблем при 100км/ч
магистрална скорост, като ни оставаше батерия за още 24 мили като се прибрахме. Така че при температура от 10-тина градуса и ако не се юркате много,
230км пробег е напълно достижим.
Въпреки че е по-добре оборудвана от Zoe, колата излезе по-евтина, защото беше демо и й бяха врътнали около 1000 мили, но аз лично нямам проблем с това.
С 4К депозит, колата излиза 280 лири на месец, което е еквивалентно на това да бръмча с 2.5 бензин из града и да сменям масла и филтри.
Колата е освободена от пътна такса и годишен технически преглед. Трябва да минава преглед в Хюндай веднъж годишно, което е 100 лири.
Подготвям нещата за зарядното, таблото ни иска малко модификация, но и това ще стане. В града имаме бързо зарядно, което е безплатно
и един заряд е между 30 и 40 минути. По-нататък ще зареждам вкъщи на нощна тарифа от 10 пенса / кВч или грубо казано, ще ми струва 3 лири
да заредя батерията.
Трябва да се внимава с газта обаче. Гумите са 205-ци и както един американец споменава в едно ревю, колата е склонна да върти гуми,
особено предна лява, ако нямате пасажер там (Англия) и е мокро (Англия). Но в режим Eco е почти невъзможно да ви се случи.
В края на хода на педала на газта има "бутон", който означава "всичката газ" ако настъпите силно до долу. Активирането му
кара дори и доста упорити автомобили от по-висок клас да изостават доста по кръстовищата.
Колата има датчик за влажност на предното съкло и сама знае колко да го обдухва.
Абе, материали в интернет - тонове...
Ако има въпроси - питайте, ще отговарям.
P.S. Когото и да съм возил до сега, е оставал впечатлен. Особено ако не се е возил на електричка.
наскоро ме светнаха за този форум и реших, да се включа, тъй като от няколко години проучвах електромобилите,
но чак сега сягаш се отвори възможност за нов автомобил на достъпна цена, който да има достатъчно пробег.
Имам два бензинови автомобила, единият 6 цилиндров 2.5 литра, другият 8 цилиндров-3.5 литра, но на малкият
му е време вече да си ходи или да стане донор, защото взе да поръждясва, въпреки че механически и електрически е напълно здрав...
Ще ми е мъчно да го продам или разкостя, но три автомобила в дългосрочен план ще ми дойдат множко.
Преди 2 или 3 години направих тест драйв на 24 киловатовия Leaf и ми хареса колко е тих, но пък пробегът му е от порядъкът на 70 мили
или нещо подобно в най-добрия случай. После закупуването на жилище стана приоритет, та отложихме електричката.
Преди два месеца пак се активизирах и пробвах всички по-достъпни автомобили на пазара.
40 киловатовия Leaf, Renault Zoe и накрая Ioniq.
Тук има запис на тест-драйва, който направихме на Leaf.
Като цяло - доста добра кола, с някои ергономични недостатъци, като най-голям недостатък към момента е цената.
Добре оборудван Leaf се връзва около 400 лири на месец с 4-5000 лири депозит (В Англия съм), което не е невъзможно да си го позволи човек,
но отива в сегмент, където човек може да кара почти нов Мерцедес, БМВ или подобен клас автомобили с много повече екстри, ергономия
и пак да ви остават пари за гориво, обслужване и т.н.
След това карах Zoe 40kWh. Що годе добър автомобил, но след като карах два различни, не останах изключително впечатлен.
Колата подскача по надлъжната ос, заради късата база, ако се кара по второкласни пътища. Няма особено много екстри, а като добавим факта, че
французите дори не са адаптирали ръчната за десен волан (лостът е по-близо до лявата седалка), просто това не беше нашият автомобил.
Дори успях да си "хакна" кратуната, докато се опитвах да изляза от задната (странична) врата. Отворът е много нисък заради батерията.
Като отворих шофьорската врата, пантата леко мърдаше - явно не ги затягат добре тия болтове.
Друго важно, което трябва да се отбележи, е че при Leaf и Zoe позицията на седене е много висока, защото батериите са под седалките,
което за мен е неудобно. Дори на Leaf огледалото за задно виждане се пречка доста в обзора напред.
Zoe се връзваше на около 300-315 лири на месец с 4к депозит. Не малко пари за "сапунерка".
Чудейки се какво да правим по-натам, реших да пробвам и Ioniq, въпреки че бях поизгубил надежда. Уредих си тест драйв на 115 мили от
къщи, защото автомобилите са много кът и почти никъде няма налични. Каквото получат - продават почти веднага.
И... уау! Ioniq е съвсем друга бира. Още с влизането всичко е що годе където трябва да е. За разлика от Leaf, воланът може да се дърпа и бута
напред-назад. Подлакътникът е достатъчно голям. Дисплеят е страшно чувствителен и реагира бързо. Има индуктивно зарядно за телефон.
Къп-холдърите са супер практични.
Тъй като батерията е под багажника, седалката е нормално ниска и шофьорът седи по-удобно.
Тук трябва да отворя една голяма скоба. Другите ми два автомобила са 5-та серия на БМВ от 90-те и там педалът на газта е направен,
така че дава доста опора на крака. При Йончо газта е като за деца и все още не мога да и свикна на 100%. Просто постоянно се опитвам
да давам много газ.
Покарах колата половин час, абе... добре е. Има си камера за задно виждане и повече екстри от колкото по принцип са ми необходими.
Музиката - добре. DAB Radio. Идва си с двата кабела за зареждае (от Рено искат пари за обикновения кабел, но пък монтират зарядно безплатно),
LED светлини, DRL, остана да поискам да ми монтират една dash камера и я пазарихме.
След седмица отидохме да я вземем, помолих ги да я заредят на 100% и 115-те мили до вкъщи ги направихме без проблем при 100км/ч
магистрална скорост, като ни оставаше батерия за още 24 мили като се прибрахме. Така че при температура от 10-тина градуса и ако не се юркате много,
230км пробег е напълно достижим.
Въпреки че е по-добре оборудвана от Zoe, колата излезе по-евтина, защото беше демо и й бяха врътнали около 1000 мили, но аз лично нямам проблем с това.
С 4К депозит, колата излиза 280 лири на месец, което е еквивалентно на това да бръмча с 2.5 бензин из града и да сменям масла и филтри.
Колата е освободена от пътна такса и годишен технически преглед. Трябва да минава преглед в Хюндай веднъж годишно, което е 100 лири.
Подготвям нещата за зарядното, таблото ни иска малко модификация, но и това ще стане. В града имаме бързо зарядно, което е безплатно
и един заряд е между 30 и 40 минути. По-нататък ще зареждам вкъщи на нощна тарифа от 10 пенса / кВч или грубо казано, ще ми струва 3 лири
да заредя батерията.
Трябва да се внимава с газта обаче. Гумите са 205-ци и както един американец споменава в едно ревю, колата е склонна да върти гуми,
особено предна лява, ако нямате пасажер там (Англия) и е мокро (Англия). Но в режим Eco е почти невъзможно да ви се случи.
В края на хода на педала на газта има "бутон", който означава "всичката газ" ако настъпите силно до долу. Активирането му
кара дори и доста упорити автомобили от по-висок клас да изостават доста по кръстовищата.
Колата има датчик за влажност на предното съкло и сама знае колко да го обдухва.
Абе, материали в интернет - тонове...
Ако има въпроси - питайте, ще отговарям.
P.S. Когото и да съм возил до сега, е оставал впечатлен. Особено ако не се е возил на електричка.
Прикачени файлове:
Последна промяна: Преди 5 години 11 месеца от CuMo.
Харесано от: firesword, PETROV, Carl Zeiss
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
По-малко
Още
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Преди 5 години 11 месеца #4910
от murry
Отговор от murry по тема Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов
Йоника е голям чаровник - честит да ти е!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mindfreeze
- Извън линия
- Вече ангажиран
По-малко
Още
- Коментари: 71
- Харесвания: 17
Преди 5 години 10 месеца #4921
от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов
Аз моя Ioniq го взех поради същите причини. Тествах всички ел. варианти на пазара и само тази кола си струваше парите. Другите бяха скъпи само заради батерията, без да е вложен много труд в останалата част от колата.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- CuMo
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
По-малко
Още
- Коментари: 7
- Харесвания: 3
Преди 5 години 10 месеца #4961
от CuMo
Отговор от CuMo по тема Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов
Вече мога да зареждам вкъщи.
imgur.com/a/s6NtzkX
imgur.com/a/s6NtzkX
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Преди 5 години 10 месеца #4962
от mumojem
О, много готино. Ние пък направихме 18-часова обиколка на страната с един такъв бял лебед в петък - скоро ще го разкажем .
Чисто и просто – КарамЕЛ
Отговор от mumojem по тема Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов
CuMo писа: Вече мога да зареждам вкъщи.
imgur.com/a/s6NtzkX
О, много готино. Ние пък направихме 18-часова обиколка на страната с един такъв бял лебед в петък - скоро ще го разкажем .
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Преди 5 години 10 месеца #4963
от mumojem
Чисто и просто – КарамЕЛ
Отговор от mumojem по тема Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов
Въпреки своя клас и изпълнение за мен зоето не е сапунерка. В момента поне за нашите цели (и при етапа на развитие на електрическата мобилност в България) е най-използваемия електромобил и предполагам тази използваемост е сред причините да е с най-силни продажби в Европа или ако в някои месеци изостава, все така е в челото. Факт е, че има един набор от неща за подобряване. Няма разделяща се задна седалка даже да му се не види, което е много непрактично.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- CuMo
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
По-малко
Още
- Коментари: 7
- Харесвания: 3
Преди 5 години 10 месеца #4974
от CuMo
Отговор от CuMo по тема Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов
Вероятно е най-продавана, защото много хора купуват "просто така". Но, разбира се може и да греша.
И аз така, за малко да се метна и добре, че винаги си оставям време за размисъл и се навих, да бия 200км път, за да тествам Йончо.
Първата ми мисъл беше "Как за малко щях да се нахендря с това рено..."
За момента единственият ми проблем с Ioniq-а са тесните гуми и предното предаване при мокро време.
Там където потеглям с V8 на задно без никакви грижи, Йончо почва да върти гуми, докато ESP-то не се намеси и ме дразни.
Трябва малко да потегли и зацепи, за да може да сложи момента на пътя.
Та не знам как да го сложа на 225/55/16 примерно, което малко би подобрило нещата.
Ако го бяха направили със задно, щеше да е още по-добра кола. Но това си е лично мое предпочитание.
И аз така, за малко да се метна и добре, че винаги си оставям време за размисъл и се навих, да бия 200км път, за да тествам Йончо.
Първата ми мисъл беше "Как за малко щях да се нахендря с това рено..."
За момента единственият ми проблем с Ioniq-а са тесните гуми и предното предаване при мокро време.
Там където потеглям с V8 на задно без никакви грижи, Йончо почва да върти гуми, докато ESP-то не се намеси и ме дразни.
Трябва малко да потегли и зацепи, за да може да сложи момента на пътя.
Та не знам как да го сложа на 225/55/16 примерно, което малко би подобрило нещата.
Ако го бяха направили със задно, щеше да е още по-добра кола. Но това си е лично мое предпочитание.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mindfreeze
- Извън линия
- Вече ангажиран
По-малко
Още
- Коментари: 71
- Харесвания: 17
Преди 5 години 10 месеца #4975
от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Hyundai Ioniq 28kWh - Йончо Токов
Въртенето на гуми си е проблем. Според мен идва главно от вида на гумите и теглото на колата. Доста е лека с тази малка батерия и не може да ги натисне добре. И гумите, които и слагат фабрично са много хлъзгави, за да запазват инерция и да пестят ток. По-широк размер сигурно ще помогне, но няма да реши проблема.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.