Sidebar

28
Чет, Мар
× Ако всеки каже по нещичко за себе си, след като се регистрира, ще си имаме нещо като приветствена книга. Пишете в нея :)

А за колите на горивни клетки какво мислите или какво може да кажете?

Преди 5 години 3 месеца #4954 от Filbor
Тези автомобили също са една алтернатива на колите с ДВГ.

Примерно за тази:

Toyota Mirai

Пробег: 502 km

...

Пак са с електрически двигатели.

Или сайтът и/или форумът са само за коли, които получават енергия за задвижването си от батерия? :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #4955 от mumojem
Ааа не, електричките с водород по никакъв начин не ги игнорираме - пишем за и обсъждаме всяка технология.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #4958 от sorcererals
Реалност в норвежки условия - 350 км пробег. Реален финансов разход в норвежки условия - съпоставим с не толкова икономичен дизел. Опция за зареждане у дома - няма такава. Зарядни станции - не е като да няма, но си на границата, на пробега.
Алтернатива - Хюндай iX35 на водород. Реално е базовия им модел преработен за водород, разбирай бутилка 6-7 кг водород(доста по-тежка в реалност, заради необходимите защити) , ел. двигател, подсилено окачване, липса на каквото и да е багажно пространство(максимум две раници) заради наличието на бутилката, пробег 450-500 км.
Никой не знае каква ще е цената на вторичния пазар и на двете коли.
Не на последно място цената - около 50к евро за Хюндая и над 60к евро за Тойотата, при все, че и двете са субсидирани и им се спестява 25% ДДС(възможно е цените да варират с около 5 процента).
Проблема със зареждането вкъщи остава, няма такава опция и едва ли ще има, заради силната избухливост на водорода.
Самият добив на водород все още е много нерентабилен и се транспортира с цистерни. Има много върху какво да се работи.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #4966 от murry
Аз имам фундаментален проблем с колите на водород, който е главно в това, че е изключутелно неефикасен начина, по който се добива. Образно казано - ползваме много ток, за да направим водород, който после транспортираме хиляди километри, за да може колата от водород да си го превърне пак в ток.

Освен това докато батериините автомобили ти осигуряват възможност за независимо зареждане и произвеждане на енергия (вятър, солар, хамстер на екстази), при водорода оставаш вързан към огромните петролни компании. Неслучайно в Калифорния те бяха най-големия лобист за водородните автомобили и работеха заедно с Тойота за изграждането на водородни станции из цяла Калифорния.

Практически иначе е по-готино - ако има мрежата - пълниш бутилката за нула време и си бръмчиш. Разликата в "изживяването" спрямо бензин/дизел автомобилите няма, докато електромобилите изискват малко смяна на навиците на пътуване. А кефа от карането е същия (предполагам, не съм карал).

Някой всъщност карал ли е подобно нещо да сподели опит? Предполагам, че все пак имат някаква малка батерия onboard за да буферират енергия в нея? On-the-spot генерация на точното количество енергия, която трябва за точно този момент ми се струва неефикасен процес.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #4972 от sorcererals
Точно за тази неефективност става дума. Като проучвах пазара се докоснах и до Хюндая, а Тойотата се очакваше скоро тук в Норвегия. Хюндая няма допълнителна батерия, за Тойотата не знам, но имам двама познати, които си купиха та ще взема да ги разпитам. Доколкото съм запознат, пълниш си бутилката с 5-6 кг виодорд и караш.
В моя случай, въпреки че тези коли все още имат всички преференции, цената на водорода качва разхода до степен съпозставима с използването на икономичен дизел.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #4973 от mindfreeze
До колкото знам смислените водородни коли имат батерии или ултракондензатори за буфериране на тока. Горивните клетки просто не могат да си променят мощността толкова бързо колкото кондензаторите, а никой не иска да кара бавно реагиращ трактор. Освен това горивните клетки се правят със скъпи метали, като платина, и е по-евтино да има буфер за по-голяма мощност, от колкото повече клетки. Малко странно звучи да се ползват скъпи батерии и ултракондензатори за намаляне на цената на автомобила.
Аз като цяло не виждам смисъл във водородните автомобили. Имат прекалено много проблеми (някои вече са изредени тук) и не са значително по-добри от ДВГ.
Добиването на водород е много мръзен и разхищаващ процес. А ток може да се добива по безкрай начини и дори може да си го произвеждаш вкъщи.
Инфраструктура за електроенергия има по целия свят, а за водород - почти никъде. Дори да се изградят зарядни за водород навсякъде, на тях ще им трябва ток, за да работят, и тогава питам аз "Защо просто не си заредя от тока, а давам повече пари, да замърсявам повече и да карам с потенциална бомба в колата?".
Както казах на баба ми веднъж когато много притеснена ми се обади да ме пита "Ами ако ти свърши тока, какво ще правиш?". Посочете ми бензиностанция (или водородстанция) без електричество и тогава ми казвайте, че с гориво се стига по-далече от колкото с ток.
Харесано от: Filbor

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.