Sidebar

17
Сря, Апр
× Място за всякакви Tesla Model 3 теми, коментари и мнения.

Български тракер за Tesla Model 3 резервации

Преди 3 години 2 месеца #6262 от iceniko
Ето мейла с който всичко се оправи и съм пратил аз.  
 Важното в случая, е че хората са точни, независимо как са се случили нещата. 

На следващата седмица средствата по сметката  - до цент. За сравнение - за едни глупави обувки от 200лв., съм чакал 2 седмици при популярен бг сайт. Няма общо. :)
Прикачени файлове:
Харесано от: E-mo

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6264 от IvoKirilov
Точни, ама не точно ;) жалко, че като пълноправни членове на EU не можем да си поръчаме колата без VAT и ако се поръча, трябва да се плати 2 пъти и да чакаш да го върнат. Макар, че човека няколко пъти говори с урпавителя в самия център, така и не потвърди, че реално мога да я поръчам.
Та, сега въпроса е дали ще имам нерви да чакам възстановяване на ДДС или .. втора ръка.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6265 от iceniko
Аз главно имах предвид "точни" - относно връщането на средствата, с другите неща не съм се занимавал, тъй като самото ни игнориране, ме отказа тотално. За втора употреба няма да коментирам. Такъв тип кола бих взел само и единствено абсолютно нова. Средствата не са малко, но не и непосилни, ако имаше вариант като в други страни от ЕС - с първоначални и след това месечни плащания, може би до сега да бе поръчана. Но като сложа всички тези негативи - не, мерси за момента. Има време. 

прехвърлих топката директно аз и от няколко месеца съм набялзъл едни японци :) не са тесла, но и цената не им е. 

Успех и дано всичко е наред, независимо от взетото крайно решение! 

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6266 от IvoKirilov
За плащането, предполагам са точни :)
Втора ръка.. за тях е 6300км и на 6месеца - чакаш да я освободят /т.е да си използват пълноправно помощта/ и я продават. Хубав business case.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6267 от iceniko
Колко пада цената за след 6300км? И този вариант само кеш с двойно ДДС ли остава?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6268 от PETROV
С двойното ДДС не разбрах как става. Доколкото знам в EU двойно ДДС няма.
Това, че отпаднахме от сайта на Тесла като локация е друго и е доста тъпо! Това, че нашата държава не дава никаква преференция също е зле!
Но няма връзка с ДДС...
Аз купих една от Холандия и платих само едно ДДС

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6269 от oritomov

PETROV писа: ... 

+1

ix.14 Tesla Model S 85; CCS, LTE

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6270 от IvoKirilov
Варианта е да се поръча в Германия - плащаш я с крайно ДДС при тях и с 3000 евро бонус се получава. Внасяш тук - пак плащаш ДДС и след това искаш възстановяване от Тесла. Те виждат, че не се класираш за тези 3к бонус и ти го прихващат от ДДС-то, което са длъжни да ти върнат. Какъв е срока за връщането обаче нямам идея.
Цената на базовия модел идва 40970Е с бонуса, т.е 43970 без бонуса. 6 месечна може да се намери за 39к евро.Друг е въпроса дали си заслужава да се вземе Standart Range Plus.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6271 от MaxZ
За Standard Range Plus трябва да помислиш добре. Моето мнение е, че за България точно сега не е най-удачния вариант от гледна точка на пробег. След 1-2 години може да е супер. Всичко е заради зарядните станции. Просто в България не са много засега, виждам започва растежа и затова моя период от 1-2 години. При нисък пробег много рискуваш с рехава мрежа. Представи си зимата в гадно време тръгваш (пробега ти е на 60-70% от номиналния), за да не зареждаш супер често изчисляваш да стигнеш някъде на зарядна на 10-20% остатък, стигаш ама зарядната заета (обикновено са по 1, макс 2, на локация) или пък по-лошо не работи. Близо други няма много и сега си под стрес.
Когато зарядната мрежа стане по-пълна, при такива ситуации имаш бекъп, някоя друга зарядна станция на 30-40 км някъде по посоката ти. Както е положението в Норвегия и Западна Европа. Вижте пътуванията на Бйорн Нийланд - зарядни станции на всеки километър и то по 5-10 станции. Нещо като не работи или е заето винаги има къде другаде да отиде без да се забави много.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца - Преди 3 години 2 месеца #6272 от oritomov

IvoKirilov писа: ... Внасяш тук - пак плащаш ДДС ...

Н я м а т а к о в а н е щ о.
Очевидно никога не си регистрирал европейска кола в КАТ. Никой не ти иска ДДС за европейска кола

ix.14 Tesla Model S 85; CCS, LTE

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца - Преди 3 години 2 месеца #6273 от IvoKirilov
Ще оставя това тук:
" От началото на 2007 г. всички български фирми и граждани, които не са регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност  (ЗДДС) , които са закупили нова леки автомобили от страна от ЕС, дължат и внасят ДДС в България, а не в страната, от която купуват лекия автомобил!
Нерегистрираните по ЗДДС лица декларират ли и дължат ли ДДС, ако купят ново превозно средство от ЕС?

Всеки гражданин или всяко дружество, които не са регистрирани за целите на ЗДДС и са придобили ново превозно средство от ЕС, са задължени да декларират придобиването, независимо от това дали продавачът е регистриран или не за целите на ДДС.

Задължението се отнася включително и за тези лица, които не подлежат на регистрация по ЗДДС по общия ред. Това са физически лица, държавни органи и органи на местното самоуправление, болници, училища и всички т. нар. "данъчно незадължени юридически лица". Това е така, тъй като независимо от това дали продавачът на автомобила е регистриран за целите на ДДС в друга държава-членка или не, във фактурата, която издава, той няма да начисли данък."
Извадка от сайта на НАП по повод внос на нова кола от Европейския съюз.
Прочети и ще видиш, че ДДС на нов автомобил се заплаща в страната, в която се регистрира. Никъде не съм писал, че КАТ искат ДДС. От тук идва и проблема, че трябва да се плати 2 пъти ДДС-то и след това да се иска възстановяване, тъй като Тесла отказват да издават фактура без начислено ДДС, ако колата се закупи примерно от Германия или Австрия.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6274 от oritomov
Правя последен опит: В момента в който купиш автомобила "в Германия или Австрия" (и естествено платиш ДДС там) тук вече НЕ е "нов" и НЕ дължиш ДДС.
Ще те регистрират без да споменат "ДДС". Пробвай

ix.14 Tesla Model S 85; CCS, LTE

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6275 от oritomov
(Не знам сега как е, но преди) можеше да купиш Тесла в Тилбург без ДДС, но обещаваш да им дадеш (май в 20-дневен период) документ че си платил ДДС тук

ix.14 Tesla Model S 85; CCS, LTE

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца - Преди 3 години 2 месеца #6277 от IvoKirilov
В момента не спориш с мен, а с разпоредбите на НАП, които са описани на сайта им. Всяко поведение, различно от описаното в сайта на НАП е нарушение на ЗДДС. Мога да ти дам, ако искаш и решение на съда, което ще потвърди, че плащането на ДДС в държават ана покупка /точно за Германия ставаше дума/ не означава, че тук не се дължи ДДС.
Коректното поведение е описаното в по-горния пост.
Ето и дефиницията от сайта на НАп за "нов авотмобил":
"Като "нови" пътни превозни средства, в т.ч. и леки автомобили, се определят:

превозните средства с работен обем на двигателите над 48 куб. см или с максимална мощност на двигателя над 7.2 кW, предназначени за превоз на пътници и товари и
превозните средства, изминали не повече от 6 000 км, или са доставени до шест месеца от датата на първата им регистрация (независимо къде е извършена тя).
Двата критерия се прилагат кумулативно. Тоест, ако лек автомобил, който е регистриран за първи път преди четири месеца, е изминал например 7 000 км, той все още се приема за "нов". Това е така, защото от регистрацията му не са изминали шест месеца. Като "нов" за целите на облагането се приема също и автомобил, който е регистриран за първи път преди седем месеца, но е изминал само 5000 км."
Относно автомобил, който е закупен от Тилбург - да той е без ДДС - такъв е случая с колите, поръчвани за Румнъния :) Но с тази уговорка, че реално Румъния ги има като описана страна, а нас още не.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6278 от Jivko
Нека хората който са по-наясно с този казус да изяснят това с ДДС на нас лаиците. Да не ни оставят само да гадаем и да си чешем езиците. Дори и при закупуване на second hand от страна на EU, как стоят нещата при регистрация тук в БГ.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6279 от IvoKirilov

Jivko писа: Нека хората който са по-наясно с този казус да изяснят това с ДДС на нас лаиците. Да не ни оставят само да гадаем и да си чешем езиците. Дори и при закупуване на second hand от страна на EU, как стоят нещата при регистрация тук в БГ.
 

Мисля, че съм го разяснил - все пак това е закона. На нов автомобил - до 6 месеца и 6000км /и двете трябва да са минати/ се заплаща ДДС в страната, в която се регистрира. Това става с подаване на протокол по ЗДДС. Това е и причината, към момента да не съм поръчал нова от Тесла Германия. Всичко останало е в нарушение на Закона. За втора употреба  - кола, която е над 6 месеца и над 6000км не се дължи ДДС в България.
Харесано от: sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 2 месеца #6280 от Jivko
Имах впредвид хора, който са купували нова от Холандия, Германия или друга страна в ЕС и са минали по този път, не да цитираме закона.
Нищо лично!!!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.