Print this page
Понеделник, 30 Май 2011 10:00

Формула 1 дебют за електро - луксозния Fisker Karma в Европа

От
Fisker Karma на Формула 1 пистата в Монако с Принц Алберт зад волана

Чували ли сте за Fisker Karma? Ако електрическите коли по някакъв начин попадат във вашето полезрение най-вероятно да, но ако все още не знаете нищо за колата, ето какво - това е първата в света луксозна електрическа кола с удължен пробег и литиево-йонни батерии и след старта на производството на 1-ви март тази година, този уикенд Karma направи първите си кръгчета на много пасващо й място - по улиците на Монако.

За "церемонията" към съоснователя на Fisker, Хенрик Фискер, се присъедини първият човек на Монако, Негово превъзходителство Принц Алберт и двамата заедно направиха обиколка на Monaco Grand Prix пистата, зад чиито боксове се намира най-новото попълнение в мрежата от представителства на Fisker Automotive. Тази обиколка позволи на зрителите на престижния кръг от Формула 1 в Монако да зърнат първата електрическа Fisker Karma, слязла от производствената линия в дебюта и по едни от най-известните европейски улици...

В събота, 28 май, преди преди да започне официалната квалификационна сесия, първата европейска версия на Fisker Karma, излезе за няколко обиколки по улиците на Монако.

Зад волана на колата беше Суверенният принц на Монако, Алберт II, а компания в колата на принца правеше съоснователят на компанията Хенрик Фискер. Това събитие маркира първото динамична, публична демонстрация на Karma в Европа.

Фискер коментира: "Fisker Karma проектът има специална връзка с Монако. Принц Алберт беше един от първите хра, които ме вдъхновиха да създам Fisker Karma. Когато го срещнах в Top Marques Show в Монако 2006, той коментира, че би искал да види луксозна кола с нисък разход на гориво и това малко семенце израстна до концепция, която по-късно се превърна във Fisker Automotive и нашия фокус върху EVer коли, които да осигуряват истински страстно шофиране".

"Искаме да благодарим и на княжество Монако, и на Принц Алберт не само за вдъхновението, но и за невероятната подкрепа за нашата новаторска зелена автомобилна инициатива", добавя Фискер.

Създадена под мотото на Хенрик - Responsible Luxury™, Fisker Karma е първата разработена в Америка луксозна кола за световните пазари. Това е единственият луксозен седан в света в момента, който отговаря на бъдещите изисвания за разход на гориво и изхвърляне на вредни емисии, подходяща за всеки град.

Karma беше изложена и по време на целия състезателен уикенд и на шикана на излизане от тунела, завои 10 и 11, известен като Nouvelle Chicane, и по-нататък в Cavallari – Monaco Motors, новият комплекс на Fisker в Монако, намиращ се на 6-11 rue Princesse Florestine, MC 98000.

Като единствена електрическа кола с удължен пробег (хм, това няма да се хареса на GM, които определят своя Chevrolet Volt по-същия начин), Fisker Karma задвижва задните си колела с помощта на два задно монтирани 201.5 к.с. (150 кВ) електрически тракционни мотори, които черпят енергия от литиево-йонна батерия на разстояние до 80 км. Бензиновият двигател захранва 175 кВ електрически генератор, който задвижва моторите; между двигателя и електромоторите няма механична връзка.

Интерсна и уникална функция на Fisker Karma е, че колата може да работи в два режима: Stealth и Sport. Stealth режимът увеличава ефективността, осигурявайки максимален пробег при задвижване с помощта само на батерията преди стартиране на задвижвания от двигател генератор за поддържане заряда на батерията. В Stealth режим, Karma може да ускори от 0-100 км/ч за 7.9 секунди и да достигне максимална скорост от 153 км/ч. С активиране на режим Sport, бензиновият двигател задвижва генератора за осигуряване на допълнително електричества за общо 403 конски сили мощност на системата, което позволява на Karma да ускори от 0-100 км/ч само за 5.9 секунди и да достигне максимална скорост от 201 км/ч.

По отношение на производителността като цяло, Fisker Karma е създаден за доставяне на истинско удоволствие от шофирането. Нейната патентована, усъвършенствана алуминиева рама включва няколко нива на твърдост и здравина, които осигуряват на Karma возия и характеристики на управление от световна класа. Инженерният екип на Fisker Automotive е разработил рамата на Karma така че да пасне идеално на уникалната система на задвижване на колата, с подаване на множество патенти в процеса на изграждане.

22 цола колелета - особено удобни за дупки :)
22 цола колелета - особено удобни за дупки :)

Със своето независимо четириточково SLA (double-wishbone) окачване също с алуминиеви компоненти, Karma е специално настроениа за стандартно задвижване върху 22" колела.

Производството на Fisker Karma започна наскоро в завода на Valmet Automotive в Уусикаупунки, Финландия и целта на Fisker е да достигне пълен капацитет през втората половина на 2011 г. Компанията планира да достави коли на всички клиенти, оставили депозит в рамките на 2011 моделна година.

Fisker Automotive е частна висококвалифицирана авто компания, страстен създател на природосъобразни превозни средства с вкус, стил и висока производителност. Централата на компанията е в Анахайм, Калифорния. Всепризнатият авто дизайнер Хенрик Фискер и ветеранът в индустрията Бернард Колер основаха компанията през 2007 г. Фискер е бил член на управителния съвет и дизайн директор на Aston Martin, както и презитент и изпълнителен директор на DesignworksUSA, северно амеркиканското дизайнерско поделение на BMW. Колер водеше глобалното дизайнерско студио на Ford в Лондон и е създател на концептуални коли за Aston Martin, MINI и BMW.

Fisker Automotive има представител за България и околните държави и ние ще ви информираме своевременно кога луксозният хибрид ще бъде достъпен у нас. Обявената засега за Fisker Karma цена (за САЩ) е $95,900 за базовия модел и $109,850 за топ изпълнението. Може и да ви изглежда много, но немските топ модели въобще не са по-евтини, а Karma определено може да се мери с тях. Надяваме се скоро да ви го докажем!

Ето няколко снимки на Karma, а иначе най-доброто място да се запознаете с колата определено е "домашната" Fisker Karma Media.

fk1 fk2 fk4 fk5 sk3
Прочетено 2507 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 20:37
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.