Сряда, 06 Юли 2011 12:00

Тoyota планира 'полу-електрическа' атака от 2012 г.

От
Популярният Prius през 2012 ще бъде зареждаем хибрид

Toyota не е компания, която да почива на лаврите си, заслужени от постиженията в сегмента и подготвя сравнително широка гама от зареждаеми (с ток) превозни средства за 2012 г., в лицето на моделите Prius PHEV, RAV4 EV и KleenSpeed EV-X11 развива до 225 км/ч.

Както много хора, които следят развитието на автомобилните технологии са наясно, Toyota скоро ще пусне зареждаема версия на своя най-продаван хибриден модел Prius, който вече е представян по световните автоизложения.

Prius PHEV ще предложи само 20 км изцяло електрически пробег, така че няма пряко да конкурира Chevy Volt в тази категория. Въпреки това, Plug-in Prius-ът, ще бъде само малко по-скъп в сравнение с 'обикновения' хибриден Prius, което го прави повече от актуален.

След като токът в батерията се изчерпи, колата се 'връща' обратно към стандартен режим на работа като обикновен хибрид и така както при Volt, няма да има страх от 'проблемен пробег'.

2012-toyota-prius-charge 2012-toyota-prius-engine 2012-toyota-prius-interior 2012-toyota-prius-side

Като отваряме тази тема - освен ако не се използва правилно - изцяло електрическият Scion IQ EV може да предизвика безпокойство относно пробега си, тъй като ще предложи около 80-100 км преход, преди неговата литиево-йонна батерия да 'издъхне'. За сравнение, Nissan LEAF предлага някъде между 130 до над 160 км, преодолявани с едно зареждане. Scion ще има и бензинов вариант, представен по-късно тази година.

Положителен факт е, че центърът на тежестта на Scion EV е подобрен, благодарение на разположената по протежение на пода батерия. Друго предимство на така поставения батериен комплект е, че по никакъв начин не пречи на пътническото 'оформление' 3+1 и мястото в купето е ненарушено.

2011-scion-iq-rear scion-ev scion-iq-sport toyota-scion-iq-ev-plug-in-interior

Трети модел Toyota, използващ енергията на батерия, ще бъде RAV4 EV. Това превозно средство е разработено съвместно с Tesla и бе показано за пръв път на миналогодишното LA Auto Show в Щатите.

Производителността е определяна като приемлива, състояща се от 160 км пробег с 'една батерия' и ускорение, равно на задвижвания с бензин RAV4, въпреки увеличеното 'електрическо' тегло от 220 килограма. Подобно на Scion IQ, при RAV4 EV батериите не пречат на вътрешното пространство и обема на купето не се ощетява.

toyota-rav4-ev-2012-by-tesla toyota-rav4-ev-2012-launch toyota-rav4-ev-2012-rear toyota-rav4-ev-2012-right

Колко струват електромобилите и точна дата на начало на серийното им производство, автопроизводителят за момента не посочва.

[Източник: Toyota]

Прочетено 2014 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 13:00
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.