Зареждаемият хибриден автобус, подкрепян като развоен проект от властите, включително от Шведската енергийна агенция, реално е същият хибриден Volvo автобус, като вече разработения, но оборудван с голям комплект батерии и бордово зарядно устройство.
Концепцията е базирана на поставянето на зарядни станции на последните спирки на автобусните линии и със само 5-10 минути зареждане на батериите времето за изцяло електрическо задвижване на всеки автобус се увеличава значително.
Това би могло да доведе до изминаване на разстояния до десет километра със съответните предимства под формата на тихо придвижване в трафика, без никакви вредни емисии. Системата позволява контрол на задвижването, така че автобусът да се движи на електричество в гъсто населени райони или в такива с особено чувствителна околна среда, с включване на дизеловия двигател в други части от маршрута.
Технологията ще намали значително консумацията на енергия, с до 65% в сравнение с днешните дизелови автобуси, а очакванията са за 75% намаление на CO2.
Volvo Buses очаква да започне тестове с автобус-прототип през настоящата 2011 г., а следващата стъпка ще бъде предприета догодина (есента), когато ще започне реален тест с три зареждаеми хибридни автобуса, които ще возят пътници в Готенбург. Засега от Volvo не могат да определят кога тези нови автобуси ще излязат на пазара, но в момента компанията разполага с най-ефективното хибридно решение за автобуси и камиони. Volvo Buses е продала над 250 хибридни автобуса, които намаляват разхода на гориво с до 35%, което води до съответното намаление в генерирането на въглеродни емисии.
В заключение, ясно е, че ще се возим на зареждаеми електрически хибридни Volvo автобуси, но едва ли ще е преди 2013 г...