Bosch произвежда електромотори. О, колко малко изненада има в този факт. Но батерии? И това не е ново – дето се вика всяка пета (примерно) кола сигурно е с акумулатор Bosch. Все пак има нещо, което демонстрира новата посока в Bosch и това е реорганизирането на нейния бизнес с литиево-йонни батерии. За това реорганизиране вече има и съответното административно одобрение и в резултат, бившите SB LiMotive Germany GmbH в Щутгарт и Cobasys LLC в Орион, Мичиган, ще бъдат обединени в новото предприятие на име Robert Bosch Battery Systems. А, това определено ни звучи като много силна заявка за навлизане в сферата на електромобилните батерии.
За доставчик на батерийни клетки Bosch избира Samsung SDI, но за повече гъвкавост компанията ще използва клетки и на други производители. И, в Bosch са бързи, та хайде и ние набързо да поясним заглавието: на скорошния автосалон в Лос Анджелис видяхме (ок, само на снимки...) един красив крещящо оранжев електрически FIAT 500e, който, да му се не види, ще се продава само в щатите от 2013-та, но идеята е, че това е първата изцяло електрическа кола с батерия Bosch!
След като изплюхме камъчето, ще споделим още, че Bosch вече се концентрира като цяло върху специфична система за управление на батерии и съответния капацитет за съхранение на енергия в коли, което включва всички аспекти на механично и електронно интегриране. И за да не е (електро) фиатчето само – електрическият smart е с управление на батерията от Bosch. ОК, само управление, не цялата батерия, но все пак...
Големите компании определено разполагат с повече и по-достоверна информация. В Bosch, например, смятат, че търсенето на електромобили и зареждаеми хибриди ще се увеличи силно след 2020 г. По тази причина компанията се позиционира на пазара сега, за да може в следващите няколко години да се подготви за интензивна разработка и производство на по-ефикасни литиево-йонни (или други типове) батерии и системи.
А, чудесно, но пък японците са вече там. Ето че Tesla Model S, със своята батерия, съставена от хиляди Panasonic клетки за лаптоп батерии за малко да измине 700 км с едно зареждане. През 2012-та! Затова Bosch действа сериозно и ускорено по въпроса и се кооперира със спецове от бранша, за да навлезе стабилно в разработката на високопроизводителни клетки за батерии в Германия, с изграждане на специализирана мрежа за доставки, насочена към електрическата мобилност и стационарни устройства за съхранение на енергия. Защото, приятели, времето на негово величество резервоара отминава, колкото и да забавяме това отминаване.
Ако това твърдение изглежда голо, ето една подкрепа: годишно Bosch Group инвестира €400 милиона в електрическа мобилност и вече има над 1,100 свои служители, работещи в направлението, с около 500 занимаващи се специално с батерии. Мда, с времето вероятно ще виждаме надпис Bosch на все повече електромобилни батерии. И ако този надпис ви вдъхва допълнително доверие, значи ето още един плюс за електромобилите .
[От: Green Car Congress]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че е полезно, ефективно, практично и качествено.