Батерии (70)

tesla supercharger network

Зареждането на електромобили става все по-актуална тема и за да изравним нещата с конвенционалните превозни средства, ще ни трябва подобаваща зарядна инфраструктура за електромобили. Колите с ДВГ можем да зареждаме само по един начин – на бензиностанция (ок, и с туба на пътя), но при електромобилите нещата вече са доста по-разнообразни. Можем да ги зареждаме в личен гараж, на паркинг, на ресторант, на обществена зарядна станция, бърза или бавна, под фотоволтаичен навес, безжично или пък да не ги зареждаме ние. Какво значи това? Ами, в специални пунктове батериите се зареждат, а ние само минаваме, робот подмена изтощената батерия със заредена за минута две и потегляме пълни отново. Това прави Better Place – това смята да прави и Tesla Motors, с бъдещата си Supercharger мрежа...

suhranenie elektroenergia v golemi baterii

В статията за връзката цена/ефективност на електромобилите, диктувана от батериите, включихме анкета Електромобил с какъв пробег ти трябва? Засега доминира отговорър за най-дълъг пробег, което всъщност противоречи на логиката за ефикасност на батериите, но това е реалното потребителско мнение. Сега обръщаме нещата, защото вече се тестват системи, в които големи батерии могат да улесняват бързото зареждане на електромобили и да го правят по-евтино и не столкова натоварващо за мрежата...

zinc_air_battery

Литиево-йонните батерии осигуряват живот на повечето от електронните ни устройства и бързо се настаниха в електромобилите, като осигуряваща повече пробег и издръжливост технология. Пробегът обаче все още е далеч от този на конвенционалните коли и в тази посока постоянно се търсят нови решения и оптимизации. Такива биха дошли и под формата на други технологии при батериите, например, цинк-въздух и за да ви покажем разликите между двете системи, ще ви кажем какво мисли по въпроса експерт, натрупал доста опит в сферата. Уилям Тахил е основател на Meridian International Research, технологичен консултант в Мартанвил, Франция, който в интервю за колегите от cars21.com описва предимствата и недостатъците на li-ion срещу zinc-air батериите за електрически превозни средства...

Подхванали сме тази мисия да ви информираме за всичко, свързано с електромобилите и това включва проучване на всякакви положителни и отрицателни аспекти. Обикновено говорим с положителен тон за електрическите превозни средства, представяйки различните им преимущества и по-висока ефективност, но не пропускаме и потенциалните проблеми, текущите недостатъци и бъдещите неясноти. И като повечето нови неща (да, електромобили са се правели и преди 150 г., но сега отново започват да стават масови), ще минат години преди да бъдат събрани някои данни и направени съответни заключения. Това ни насочва към темата на тази статия – батериите на електрическите превозни средства и както заглавието подсказва, ще разгледаме въпроса за потенциалните бъдещи опасности, които те крият (или не крият)...

Батерии Mitsubishi i-MiEV

Въпреки различните технологии, пробвани при производство на батерии за електромобили и добрите показатели на новите разработки - като литиево-въздушни или литиево-титаниеви, най-популярен и предпочитан за момента тип, са литиево-йонните батерии.