Print this page
Сряда, 23 Май 2012 02:02

Nissan започна да раздава бързи зарядни станции

От
burza_zariadna_stancia_nissn_leaf

Темата за зареждането на електромобили ще става все по-актуална. Сега броят на колонките в СПОДЕЛИ ЗАРЯДА! се увеличава с по една на няколко дена, но темпото неминуемо ще се засили. Много искаме да се засили и скоростта, с която се зареждат електрическите превозни средства. Това е въпрос на изнамиране на нови технологии и както първите мобилни телефони бях като подвижни радиостанции, така и все още младото зареждане на електромобили в съвременния му вариант иска още време за развитието си. Всъщност нещата определено се развиват добре, поне ако съдим по факта, че Nissan вече започна да раздава (монтира) обещаните миналата година на Европа бързи зарядни станции. Сега в Холандия и Франция, а постепенно, и в други държави.

Въпросните две (по една в Холандия и Франция) бързи зарядни станции са първите от общо 400 устройства от типа, произведени от Nissan с цел безплатен монтаж из цяла Европа. На тези станции, батерията на електромобил със съвместим порт може да се зареди до 80% за 30 минути. Точно това, последното, коментирахме тези дни, когато колеги от щатите споделиха преживявания от подобен процес, според които се оказва, че нещата може да не седят точно така с въпросните 80% за 30 мин. Тест на cars.com е показал, че на 10-та и 20-та минута скоростта на зареждане спада и в края на "сесията" техният Nissan LEAF е получил само 67% заряд, при това за не особено атрактивната сума от $7. Защо да не е атрактивна – това са около 10 лв за 100 км? Толкова харчи и икономичен дизелов автомобил с 4/100 разход по сегашните цени на горивата, но не толкова струва по принцип зареждането на електромобил. В собствения ви гараж нощното зареждане на Nissan LEAF, с което ще изминете около 150 км, ще ви струва 3 лв (24 кВтч батерия х 0.12 ст електроенергия, а батерията не пада до долу и никога не зареждате всичките 24 кВтч). Да, операторите ще трябва да печелят пари, не им се сърдим за това, разбира се, но сме длъжни да посочим разликите. Защото ако сега нямаме алтернатива - зареждаме колите си само на бензиностанции – с електромобилите няма да е така и дори ще можем да си ги зареждаме с наш ток, ако разполагаме с фотоволтаична инсталация.

Холандия е малка. Не че и България е много голяма. Така че, което става там, ако се получи и у нас отсега можем да видим как ще се наредят нещата. В Холандия първата монтирана сега от Nissan бърза зарядна станция е част от мрежа от 40 такива устройства, разположени така, че където и да шофираш в страната, си на не повече от 30 км разстояние от бърза зарядна станция. Първото бързо зарядно на Nissan е монтирано в офис комплекс, намиращ се в близост до главен магистрален възел в централно разположения град Amersfoort. Така, с дарените 400 станции Nissan ще покрие цяла Европа с мрежа за бързо зареждане за колите като LEAF, оборудвани с ChadeMo щепсел.

Ето че противно на очакванията и във Франция първата инсталация не е в град като Париж. Няма логика да е. Затова първото бързо зарядно на Nissan е поставено на паркинга на Cora супермаркет в Haguenau, като първа от шест бързи зарядни станции в регион Alsace, избран заради сериозни интерес на живеещите там към електромобилите. Сега да не се разочаровате съвсем, защото ние още и безплатно паркиране за електромобили си нямаме, но във Франция не стига, че държавата дава €5,000 отстъпка при покупка на електромобил, ами и местните власти в Alsace добавят още толкова. И за да добиете представа - Renault FLuence Z.E., например стартира от около 26,000. Оттам вадите десетка и хоп - имате електромобил за 16,000... Мне, това не е приказка от братя Грим, а хубава съвременна реалност. Няма какво да ревем, трябва да работим ефективно, за да постигнем колкото може повече в това отношение и в България. Иначе, и Франция, като Холандия, получава 40 бързи колонки, което вече изяснява нещата, че най-вероятно 10 по-развити пазара ще получат по 40 станции от Nissan в следващите месеци.

Дойде момента да ви напомним за супер мащабната кампания на Nissan на име ‘The Big Turn On', чиято цел е да събере един милион готови да преминат на електромобил шофьори. Успешна ли е кампанията досега? Крайната цел е да се съберат въпросните гласове за 100 дни. Днес, на 56-я ден, броячът показва 955,400 регистрирани... На 56-я!!!

Целта на кампанията е да се демонстрират множеството предимства на електромобилите, както и да се разбият митовете около тях. Не от хората от съответното предаване на Discovery, а от Nissan, и от вече каращите електро коли. Засега не знаем с каква скорост бързите зарядни станции ще пълнят батериите на LEAF, но с тях определено ще отпадне притеснението, което може да имате за ограничения пробег. Ако трябва да стигнете чак до морето, ще се наложи да спрете на 2-3 пъти за по 20 минути, така е, само дано операторите не прекалят с цените, за да остане и дългото пъуване с електромобил, при което не може да заредите на цена като в къщи, евтино и удобно.

[От: EV News]

Прочетено 1211 пъти Последна корекция Четвъртък, 24 Май 2012 00:47
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.