Print this page
Четвъртък, 16 Август 2012 10:01

Колко път има от научната лаборатория до зареждане "за нула време"?

От
razrabotvane_baterii_elektromobili

Когато минавам през бензиностанция и не ми трябва много гориво, зареждам за 2-3 минути и потеглям отново. Това се случва и с теб, най-вероятно. И аз искам електро колите да се зареждат така бързо, като други. За също така малки количества електроенергия това е възможно и сега, на бърза зарядна станция, на каквато за 5 минути може да заредиш за 10-20 км пробег – зависи от станцията и електромобила. Но за пълно зареждане на батерията на бърза електро колонка сега си отива до половин час. По тази причина на много места по света различни екипи работят за намиране на нови, по-оптимални решения за електромобилните батерии, за по-ниско тегло, по-малък обем, по-голяма енергийна плътност и по-бързо зареждане. Сега вниманието е към Южна Корея, къде учени са направили подобрения в технологиите за презареждаеми литиево-йонни батерии, с които според тях може да се намали значително времето за зареждане на електромобили, за да станат те много по-желани превозни средства...

Става дума за група учени от Улсканския национален институт по науки и технологии, финансирана от министерството на образованието, науките и технологиите на страната за разработване на много по-усъвършенствана от сегашните технологии за презареждане на конвенционални батерии. Последните използват прахообразни материали от наночастици, за да формират наситената многопластова структура, която съхранява и отдава енергия. Новата батерия ще използва същите материали от наночастици, но те ще бъдат във формата на разтвор, съдържащ графит, който по-късно ще карбонизира, формирайки наситена мрежа от проводници през електродите на батерията. Хм, ето защо наскоро в интервю за cars21 групата шефът на Northern Graphite Грег Бауис казва, "Няма разпространение за електромобилите, без достатъчно доставки на графит..."

ОК, но кое е различното в батерията на южнокорейските учени? Това, че с тяхната технология всички електроди на батерията могат да се зареждат едновременно, докато електродите на конвенционалните батерии могат да се зареждат от най-външните навътре, постепенно. Съответно, с едновременното зареждане на електроди е нужно между 1/30 и 1/20 по-малко време за пълнене на една батерия отколкото сега. Упс! Това е, например, 6 часа разделено на (средния показател) 25 или 360:25 = под15 мин. за едно (стандартно) зареждане догоре. Е, това значи 5 мин за 1/3 батерия. Не звучи ли вече както трябва?

Всъщност, уникалното в това проучване е, че то просто преодолява ограниченията в настоящите литиево-йонни батерии, вместо да търси изцяло нови технологични решения. Разбира се, ще бъдат нужни много допълнителни тестове и в отговор на заглавието вероятно 2-3 години, докато такъв по-оптимизиран тип батерии влезе в производствени електромобилни модели, но това не е всичко. Екипът от учени казва, че следващият етап на разработка е, че "С тази технология се приближаваме много до разработването на спомагателна батерия за електромобили, която ще се зарежда за по-малко от минута."

Хей, казвали сме го и преди, хайде, но няма как да не харесаш това Smile.

От: ZDNet

eCars.bg / Elektromobili.bg

Прочетено 1015 пъти Последна корекция Четвъртък, 16 Август 2012 10:43
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.