Компоненти (212)

Това е архив на предишната ни категория Компоненти – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

Tesla Roadster безжично зареждане

Наистина, у нас електромобили все още буквално липсват, а ние вече от година пишем за тях. Сигурно ще кажете, че за безжично зареждане пък е хептен рано, но както си говорим сега и отмина тази година, така популярността на електромобилите все пак нарасна и още 2012-та на нашия пазар ще има нови попълнения. И преди да се усетим електрическите коли вече няма да са рядкост и затова ни се струва добра идея още отсега да сме запознати с тенденциите. Дали безжичното зареждане ще стане тенденция скоро още не знаем, но предвид очевидните удобства, които предлага, има не малка вероятно в следващите години да се превърне в предпочитан метод за зареждане на електромобили...

Електро колонки под наем за зареждане на електромобили

 

Организацията с нестопанска цел Асоциация за играждане на семейни жилища и Wien Energie създадоха първите зарядни точки за електромобили със система за отчитане в жилищен комплекс (но не с размерите на Люлин...), което иначе казано представлява отдаване на електро колонки под наем.

Предлагат се пет стандартни и една бърз заряден порт, а една от колонките е вече заета. Консумираната електроенергия се отчита в киловат часа с помощта на TANKE карта от Wien Energie. И за да е истински атрактивно предложение - електроенергията за зареждане на колонките идва от 100% сертифицирани възобновяеми източници...

Зарядна инфраструктура за електромобили в Германия

Хубаво е да знаеш, че някой мисли активно за подобряване на потребителския ти комфорт. При това в повече направления. Пи конвенционалните превозни средства от една страна имаме автопроизводителите и от друга петролните компании. С навлизането на електромобилите в играта ще се намесят и електрическите дружества, но поради много по-лесната за изграждане електромобилна инфраструктура (в сравнение с това на бензиностанции, например), сега всеки автпроизводител ще може да 'затвори кръга' ам. И мнозина вече го правят. С инвестиция във вятърен парк, да речем, една авто компания вече може да продава не само (електрически) превозни средства, но и енергията, необходима за тяхното задвижване. И понеже започнахме с потребителския комфорт, шест германски компании се обединиха, защото искат да направят електрическата мобилност достъпна и лесна за използване...

Подхванали сме тази мисия да ви информираме за всичко, свързано с електромобилите и това включва проучване на всякакви положителни и отрицателни аспекти. Обикновено говорим с положителен тон за електрическите превозни средства, представяйки различните им преимущества и по-висока ефективност, но не пропускаме и потенциалните проблеми, текущите недостатъци и бъдещите неясноти. И като повечето нови неща (да, електромобили са се правели и преди 150 г., но сега отново започват да стават масови), ще минат години преди да бъдат събрани някои данни и направени съответни заключения. Това ни насочва към темата на тази статия – батериите на електрическите превозни средства и както заглавието подсказва, ще разгледаме въпроса за потенциалните бъдещи опасности, които те крият (или не крият)...

Новата система за интелигентно зареждане на електромобили е разработена съвместно с Volvo

Вторият по-сериозност проблем, свързан с електромобилите (след ограничения пробег), е продължителното време и ангажимента за зареждане на батерията. Появиха се разработки за бързи и свръх-бързи зарядни електро колонки (така наречените пет-минутни станции), които ще се наложат като стандарт за зареждаща технология неминуемо. Софтуерът, който обслужва този тип зареждане, също се доразвива постоянно, в стремеж да се улеснява потребителя, но и да се информира постоянно за време, ниво и цена на заряда...