Неделя, 05 Юни 2011 16:00

Според Volvo Wi-Fi контролираните коли ще намалят с 20% CO2

От
Volvo разработва интересна програма, която обещава редица плюсове + по-чиста околна среда

Според мениджъри на Volvo, до края на десетилетието е възможно по пътищата на Европа да се появят коли, които почти се управляват сами...

Взводът на "авто-влака", ще използва wi-fi комуникация, за да определя посоката и скоростта си, а нулевото отделяне на вредни емисии и горивната ефективност ще се увеличат многократно.

Старши инженерът по сигурността Томас Броберг, каза за списание Autocar, че компанията ще направи проучвания в Швеция - до края на тази година, за приложение на технологията за въпросните "авто-влакове".

Водещата кола - "локомотивът" на "авто-влака" - ще определя скоростта на цялото шествие, като ще комуникира с тях чрез wi-fi система. Допълнителни коли могат да се присъединяват или други - да напускат конфигурацията, като всяка промяна ще се отразява чрез комуникационна мрежа.

Volvo участва в програмата на ЕС, за развитие на концепцията на товарните автомобили. Програмата SARTRE направи успешни тестове на "авто-влак" през януари, на затворена писта, а в обявените резултати след това се казва, че вследствие на ниското триене с повърхността, вредните емисии са с около 20% по-ниски.

На теория, шофьорите ще могат да си четат вестник, докато автомобилът им е само на метри от този пред тях. Възниква въпросът, какво би се случило, ако водещият шофьор допусне грешка?

Нагледна схема на принципа на 'авто-влака' на Volvo
Нагледна схема на принципа на 'авто-влака' на Volvo

Изпълнителните директори, отговарящи за програмата SARTRE, предвиждат за водачи на колоната опитни шофьори - таксиметрови, автобусни, международни - които да познават маршрута и естеството на работата.

Броберг предлага малка такса, която "присъединените" коли да заплащат на водещата, като размера на "конвоя" да е 6-8 коли.

"Шосейните влакове позволяват на водача да разполага по-добре с времето си, да кара по-безопасно, намаляват задръстванията и се грижат за чиста околна среда", казва за Autocar Броберг"... винаги в движението следваме друга кола, така че, защо да не оставим някой друг да кара?!"

[Източник: Green Tech Media]

Охоoo, ето предизвикателство за нашите професионалисти, българските шофьори на камиони Wink. "Защо да не водя аз, нима той е по-добър шофьор от мен?!" Ха-ха, мдаааа, тема за размисъл...

Прочетено 1029 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 20:21
JACtest

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.