Сега обаче да погледнем суровата реалност. Макар горивните клетки да не генерират директно въглеродни емисии, в днешно време производството на водород не е особено чиста работа. Повечето химически компании го правят чрез разпад на метанови молекули: всеки килограм произведен чрез такъв процес водород генерира 9.3 килограма въглероден двуокис, който обикновено бива изпускан в атмосферата.
Извличането на водород от водни молекули изисква, в повечето случаи, невероятно количество енергия. Някои хора твърдят, че единственият начин да се направи това икономично е чрез улавяне на излишната топлина от ядрени електроцентрали. За това обаче ще са нужни повече такива.
Горивните клетки -- които зависят от скъпи материали като платината -- също са все още в експериментален етап.
Но надеждата е вечна и множество екипи работят по алтернативни методи за извличане и производство на водород. SignaChem например го правят с потапяне на сухи химически пелети във вода.
Някои анализатори дори твърдят, че днес има по-малко поддръжници на водорода отколкото преди три години, които признават, че технологията не е дала очакваните резултати, а повечето опити за създаване на работещи варианти са критикувани.
Мercedes-Benz обаче наскоро завърши своята световна обиколка с три B-class F-Cell - оборудвани с водородни горивни клетки и въпреки наличието на само 200 станции за зареждане с водород в световен мащаб доказа надеждността на технологията и колите, с които бяха изминати над 30,000 километра на три континента.
[Източник: Green Tech Media]