Четвъртък, 23 Февруари 2012 15:30

7 еко-прототипа, извън рамките на представите

От
В името на природата (и потребителя) невиждани модели електромобили от производителите

Коментираме напоследък темповете на навлизане на електромобилите в транспорта и живота ни изобщо, и по-точно бавното им налагане - спрямо очакванията на специалисти, прогнозни проучвания и куп електромобилни сайтове (включително и ние). Дали от нежелание или от незнание, а със сигурност и заради 'нокаутираната' световна икономика в този  момент, електромобилната революция настъпва някак постепенно, а не взривно. Факт е, че все повече автопроизводители-гиганти, представят електрически модели и разширяват гамата си в сегмента, а това ще даде допълнителен тласък и ще осигури нови 'електро-' клиенти, които предпочитат да се доверят на конкретен производител.

Еко-мислещите хора и интересуващи се от екологично чист транспорт с нулеви емисии, имат основателна причина да се усмихват сега и да потриват доволно ръце: автомобилни производители от цял ??свят, предлагат интересна гама от екологично чисти коли, които работят с други горива, различни от бензина и дизел. Тези автомобили ще намалят емисиите на въглерод и са горивно високоефективни, в сравнение с конвенционалните петролни автомобили. След възхода на урбанизацията и недостига на места за паркиране, от тези автомобили се изисква, да имат компактен и елегантен дизайн, който им позволява да се'харесват' на потребителите и да се справят в  претъпканите градски зони. Екологичните коли обикновено се захранват от електричество, генерирано от батерии, слънчева енергия, вода или водород.

Ето седем различни модела с голямо влияние върху 'зеления' живот, заради захранваната си с батерии еко-насоченост:

Audi UC

1. Audi Urban Concept

Двуместен прототип, захранван от батерии, идеален за тесни градски пространства и с тегло по-малко от половин тон. Ще има кабрио-версия или с твърд покрив, а последната разработка има лъскав, плъзгаща се назад... хм, фина щора, да го наречем, която придава още по-футуристичен вид. Енергията му идва от 7.1 кВтч литиево-йонна батерия, с която -при 100% зареденост- ще се изминават 70 километра, а скорстта - до 100 км/ч. Джантите са с размер '21 диаметър, с мигащи LED-диоди, в защитна лента по периферията си. Тази готина кола е еко,изградена е от въглеродни влакна и алуминий. Два 15 кВт e-tron мотора, са разположени отзад и осигуряват задвижването.

*****

VW XL1

2.Volkswagen XL1

Това е зареждаем хибрид, който работи както с дизелово гориво, така и с електрическа енергия. 'Въоръжен' с 27 к с електромотор с 48 к с дву-цилиндров турбо-дизелов двигател и литиево-йонна батерия, този прототип с изчистен дизайн, може да 'покрие' до 35 км в електрически режим. Купето е изработено от подсилени въглерод-полимерни влакна (технологията CFRP), което намалява общото тегло на колата. В допълнение към това, тя е с напълно покрити задни колела, които избягват въздушната турбуленция и елегантни светодиодни фарове.

*****
Nissan Land Glider

3. Nissan Land Glider

Отново двуместен модел, електрически захранван от батерии, с балонна форма и самолетен тип волан, с врати на панти. Тя е с компютърно управление, което позволява на водача, да 'върти' волана без да го докосва! А в завоите, колата може да се справя като мотоциклет - със силно навеждане на страната към платното.

*****

Peugeot-Citroen VELV

4. Peugeot-Citroen VELV


Разработен от френските топ-производители, VELV (V?hicule ?lectrique L?ger de Ville) или 'лек, градски електромобил' е компактен, олекотен, захранван с батерия концептуален модел. Тя е 8.5 кВтч литиево-йонна, а моторът за задвижване - 20 кВт. Електромобилът разполага с модерен облик, с разположени плътно едно до друго задни колела, което му придава вид на триколка. Вратите се отварят нагоре. Този модел развива макс. скорост 110 км/ч и пробег до 100 км с едно зареждане. Специално предназначен е за корпоративни авто-паркове и фирмите, даващи коли под наем.

*****

Murray T25

5. Murray T25/T27


Друг хибриден модел градска кола, проектирана от студиото на Гордън Мъри (F1 дизайнер), работи на ток и бензин. От тръби, ламарина и пластмасови панели, тази концептуална кола се захранва от 12 кВтч литиево-йонна батерия и има електромотор с 25 кВт мощ, с които постига скорост от 105 км/ч. Пробегът е около 150 км с едно зареждане, а после помага 660cc турбо бензинов двигател от Mitsubishi. Тя е с отваряема 'муцуна' с панти и с една странична врата. Освен това, колата има невероятната способност да се движат и паркира в рамките на компактен кръг с минимален радиус.

*****

Renault Twizy

6. Renault Twizy


Доста сме писали за модела, наричат го 'идеален за града, ултра-готин модел, с компактен, елегантен отпечатък'. Той е с капацитет за двама и тежи само 450 кг. Позволява да се насладите на открито (буквално) шофиране, а чрез допълнителни долни преградни панели, осигурява защита от дъжд и вятър. 15 кВт мотор, 7 кВтч литиево-йонна батерия, поставена под предната седалка, която се зарежда изцяло само за 3,5 часа. С едно зареждане изминава 100 км. Идеален електромобил за начинаещи или дори бъдещи шофьори. Най-хубавото е, че колата идва в две версии, за едната от които не е необходима шофьорска книжка (това обаче зависи от страната, в която тази конкретна версия на Twizy е закупена).

*****

KTM E3W

7. KTM E3W


Проектиран от австрийския легендарен производител на мотоциклети КТМ, Австрийският технологичен институт и Kiska, този модерен и интелигентен прототип се задвижва от 6,5 кВтч литиево-йонна батерия и 15 кВт електрически мотор. Моделът е на три колела, с леко тегло, доста пластмаса, тежи само 380 кг и има ножични врати в стил Lamborghini. Той предлага място за транспорт на двама и е достатъчно компактен, за да маневрира през градския трафик удобно. Изминава 100 'електрически' километра - след пълен заряд на батерията.

Така, ето това са екзотичните модели, които да очакваме, ако приемем, разбира се, че другите, 'стандартни' електромобили, са вече част от ежедневието ни...

Прочетено 3602 пъти Последна корекция Петък, 27 Декември 2013 23:44
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.