Испанска батерия за 1000 км пробег и 8 мин зареждане тестват в германски електромобили

Технологии
В този блог: Испанската компания Graphenano разработва шокираща електромобилна батерия.

Това чакаме всички, нали? Електромобили, които да изкарват по 1000 км с едно зареждане? Най-близо до това сега е Tesla Model S с близо 500 км икономично каране, но едни кадърни испанци предлагат батерия с тези заветни 1000 км пробег...

Компанията им се казва Graphenano и след като във форума на eCars.bg се появи линк по темата, намерихме повече инфо в EL Mundo.

Graphenano е испанска компания, която произвежда графен в индустриални количества и заедно с екип на Университета на Кордоба и Grabat energy е изработила първите графен-полимерни батерии. От тази година тестваните в Кордоба клетки ще произвежда Grabat Energy, а според EL Mundo две от четирите големи германски авто марки (без да се уточнява кои) са започнали да тестват батериите в свои електромобили.

Графенът, открит през 2004 от Д-р Андре Гайм и Константин Новосьолов в Университета на Манчестър, има уникални свойства. Това е тънък, прозрачен и здрав супер проводник. След години на разработки се оказва, че е много трудно да бъде вкаран в масово произвоство, но през 2012 Graphenano става първата компания, която започва такова в индустриален мащаб. Оттогава насам основните усилия на компанията са насочени към ускоряване на процеса по вкарване на графена, наречен 'материалът чудо', в реални приложения. Като в батериите за електромобили.

Според вицепрезидента на Graphenano Антонио Мартинес технологията "Ще бъде голям скок напред в сфери като аеронавтиката, автомобилостроенето, компютърни и енергийни доставки, както и за подобряване на ефективността, за което досега можехме само да мечтаем."

Следващото повдига вежди: университетският екип твърди, че технологията е "далеч по-добра" от която и да било налична на пазара в момента, защото дава "енергийна плътност от 600 Wh/kg спрямо около 180 Wh/Kg за най-добрите сегашни литиево-йонни батерии".

Приказката продължава с това, че според Мартинес Graphenano батериите не само могат да осигурят пробег до 1000 км, но зареждането им отнема няма и осем минути.

И това ни идва в повече (за добро), но има и още: според Grabat energy цената на графеновите батерии може да е с близо 80% по-ниска от тази на литиево-йонните, което да ги направи супер икономически ефективни още от старта.

Първият прототип Grabat energy очаква да представи в Испания през първата половина на 2015 г., а както вече стана дума германците бързо са се ориентирали и пробват продукта в свои електромобили.

Дотук, не добре, а чудесно! Да речем, че още тази или следващата година на пазара се появи електромобил с такава батерия. Клишето "това променя" всичко просто ще стане реалност. При това разбиваща реалност. Дори не мислим, че съзнанието ни е подготвено за такава, въпреки че вътрешно много хора сигурно искат да скочат в новия електромобилен свят на супер евтиното придвижване и всичките други хубави неща покрай електро колите.

Остава и въпросът как ще се зареждат такива батерии? Ще са нужни солидни мощности и въобще инфраструктура. Направо не ни се смята какви. Електро мрежата е налице, ама ще трябва бая да си поиграем с нея, че да се осмислят технологичните супер възможности на батерия с 1000 км пробег и няма и 10 минути зареждане, а и да има места, където да може да се зарежда с необходимите супер мощности.

Ако питаш хората в Tesla, вероятно ще кажат "дайде да я тестваме" и "досега не сме видели нищо по-добро работещо от нашата технология". Хубавото е, че са още в начална фаза на строеж на гигафабриката в Невада и имат време да я оборудват за правене на батерии различни от първоначално планираните ;). (Но пък и Мъск вече загатна за това в края на юли 2014.)

Да, 2015-та започва динаграфенично!

Благодарности на firesword за новината.

От: El Mundo

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Винаги съм мислел, че това е бъдещето.. и то е буквално зад ъгъла.
Водорода е глупост.. скъп енергоносител, с огромни нужни инвестиции за инфраструктура и ненужно сложни коли..
Хибридите са до едно време.. па макар и с генератори.
Електричество има навсякъде.. и не мисля, че драмата с натоварването на мрежите е чак толкова голяма. Всеки човек би си зареждал колата предимно на нощна тарифа "off peak". И би ползвал бързо зареждане с голяма мощност по-скоро по изключение, от колкото редовно....

Винаги съм мислел, че това е бъдещето.. и то е буквално зад ъгъла.
Водорода е глупост.. скъп енергоносител, с огромни нужни инвестиции за инфраструктура и ненужно сложни коли..
Хибридите са до едно време.. па макар и с генератори.
Електричество има навсякъде.. и не мисля, че драмата с натоварването на мрежите е чак толкова голяма. Всеки човек би си зареждал колата предимно на нощна тарифа "off peak". И би ползвал бързо зареждане с голяма мощност по-скоро по изключение, от колкото редовно. Цялостният ефект би бил по-скоро балансиране на мрежата, от колкото проблем.
Да, общия товар ще се покачва и за в бъдеще акцентът ще е нужда от повече електроенергия, а не от петрол.. на петрола като гориво краят му се вижда.., така или иначе има още ужасно много приложения. А начините за производство на ел. енергия постоянно се увеличават.. дори синтезът да е далеч ВЕИ се множат..

Виж още
Петър Стойчев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Многообещаващо звучи, но винаги има едно НО.
1000 км пробег градско каране с максимално 50 км/ч са 20 часа. Зареждане за 10 минути са 1/6 час. Т.е. при зареждането в най-идеалният случай ще тече 120 пъти повече ток, отколкото при ползване на батерията. Да приемем най-оптинистично едни 10 ампера консумация..... Стана сложно, нали?

Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Айде, какво стана? 2018 година сме още нищо за тази батерия на пазара??? След още 5 години пак ли ще я пускат тази "новина"? Май фалшивите новини не са само политичиски!!! Измислят си журналисти разни батерии и зак:(ачат снимки и айде новината готова!!!

Manol Manolov
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Манол Манолов Самсунг вече пуснаха такава бътерия скапан трол такъв

Тъп си
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения